Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2019

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΓΙΟΛΑ ΔΑΜΙΑΝΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ - LOVE BOOKS LOVE READ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ  -    ΓΙΟΛΑ  ΔΑΜΑΝΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ 





1)Σε λίγες μέρες θα κυκλοφορήσει το καινούργιο σας  βιβλίο από τις εκδόσεις Ψυχογιός  με τον τίτλο ‘’Ασυγχώρητο Λάθος‘’ Πείτε μας λίγα λόγια για το βιβλίο και τους ήρωες του.

Το μυθιστόρημα μας φέρνει αντιμέτωπους με την σκληρή πραγματικότητα της μεσοπολεμικής Ελλάδας όπου η φτώχια και η ανέχεια εξοστρακίζουν τις ηθικές και συναισθηματικές αξίες. Οι γονείς της Μαργαρίτας δεν δίστασαν στα οχτώ της χρόνια να την εξαναγκάσουν να εγκαταλείψει τη σιγουριά του σπιτιού για να δουλέψει σαν υπηρέτρια. Και τότε αρχίζει η  Οδύσσεια μια έφηβης που για να επιβιώσει καταλήγει  χορεύτρια στα καταγώγια ενός καμπαρέ.  Μέσα στην σκληρή πραγματικότητα του υποκόσμου  μαθαίνει τη σκληρή αλήθεια της ζωής. Όμως μέσα της  παλεύει να βρει δικαίωση και να κερδίσει την υπόληψη της κοινωνίας. Ένας άντρας θα την αγαπήσει και θα της προσφέρει όνομα και πλούτη και  ένας δεύτερος άντρας θα την ανεβάσει στην κορφή. Αποκτά δόξα και εκατομμύρια. Αρχίζει να κάνει  μεγάλο φιλανθρωπικό έργο πιστεύοντας πως αυτός ήταν ο μόνος τρόπος να κερδίσει την αποδοχή της κοινωνίας.

2)Πώς διαλέξατε το θέμα πάνω στο οποίο κινηθήκατε ; Τι βήματα ακολουθήσατε για να φτάσετε στο τελικό επιθυμητό αποτέλεσμα; Είχατε μια συγκεκριμένη  πορεία και μείνετε σταθερή ; Ή αυτή η πορεία άλλαξε;

Για τη γυναίκα που παραστράτησε τη δεκαετία του ’30 και κατάφερε να ανέβει τα σκαλοπάτια της υψηλής κοινωνίας και να γίνει η πιο πολυσυζητημένη γυναίκα στον χώρο της,  άκουσα πολλά στα χρόνια της εφηβείας μου. Όσο μεσουρανούσε ο τύπος αναφερόταν συχνά στις κοσμικές, ερωτικές και φιλανθρωπικές της δραστηριότητες. Σε μια εποχή που  δεν είχαν πολλές πηγές ενημέρωσης ο κόσμος αρπαζόταν από τις διαδόσεις και έβγαζε τα δικά του συμπεράσματα. Με την πάροδο του χρόνου η ιστορία  ξεχάστηκε  μέχρι πρόσφατα που έπεσε στα χέρια μου ένα άρθρο για τη ζωή της. Αυτή η γυναίκα με ανέπνευσε και θέλησα να κάνω μια ηρωίδα  με το δικό της σθένος. Πήρα τα στοιχεία που την ανάδειξαν σαν μια περσόνα της εποχής της και δημιούργησα τη δική μου ηρωίδα την Μαργαρίτα.


3)  Ποια  πιστεύετε ότι  είναι  η μαγική συνταγή που πρέπει να υπάρχει σε ένα βιβλίο για να μπορέσει να αγγίξει την καρδιά του αναγνώστη;

Πιστεύω πως το βιβλίο που θα αγγίξει την καρδιά του αναγνώστη πρέπει να έχει αμεσότητα και να καταφέρνει να τρυπώσει στη σκέψη του και να αγγίζει τις αισθητικές και συναισθηματικές του χορδές. Να τον κάνει να πιστέψει πως ο ήρωας είναι κομμένος και ραμμένος στα μέτρα του, να νιώθει πως υπάρχει μια νοερή επικοινωνία μαζί του. Και βέβαια να είναι καλογραμμένο και χωρίς περιττές φλυαρίες.

4)  Υπάρχει κάποιο είδος Λογοτεχνίας που  δε θα μπορούσατε να γράψετε  ή να διαβάσετε ποτέ;.

Δεν θα διάβαζα ή θα έγραφα ποτέ ένα βιβλίο για δράκουλες και διαστημικά τέρατα.  

  5) Ποιο σημείο της συγγραφής θεωρείτε ότι είναι το δυσκολότερο κομμάτι της;

 Όσο προσεγγίζεις το τέλος  αρχίζουν οι ανασφάλειες.  Αναρωτιέσαι «είναι καλό;», «πώς θα το δουν οι άλλοι;», «θα αρέσει;». Αλλά το πιο σημαντικό αν εσύ κατάφερες να εκφράσεις αυτά που είχες κατά νουν.

6)Υπάρχει κάποιο βιβλίο που θα θέλατε να είστε εσείς η δημιουργός του;

 Όταν διαβάζω ένα βιβλίο που μου αρέσει, αρκούμαι στο να το απολαύσω.  Θα δώσω τα εύσημα στον αξιόλογο συγγραφέα  και παραμένω φανατική του θαυμάστρια. Πιστεύω πως ο κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός κι αυτά που γράφει είναι το δικό του άστρο που τον καθοδηγεί. Άρα  ο κάθε συγγραφέας έχει τη δική του γκάμα σύμφωνα με τα βιώματα και την φαντασία που διαθέτει.

7) Ποιο  από τα βιβλία σας   θα θέλετε να δείτε να μεταφέρετε στην μεγάλη οθόνη;

Υπάρχουν τρία από τα βιβλία μου που πιστεύω  θα μπορούσαν να μεταφερθούν στην μεγάλη οθόνη γιατί το θέμα τους είναι Παγκοσμίου ενδιαφέροντος . Με τα ίδια θέματα έχουν ασχοληθεί και πολλοί ξένοι συγγραφείς κι έχουν μεταφερθεί στον κινηματογράφο. Πρόκειται για τα μυθιστορήματα: Ο Ψίθυρος του Δάσους, Έτσι θέλω να θυμάμαι και το Ηλέκτρα το δάκρυ της Αφρικής. Όλα καταπιάνονται με την Αφρική, την δεύτερη μου πατρίδα.

8)Πόσο χρόνο σας παίρνει συνήθως η ολοκλήρωση ενός βιβλίου; Υπάρχει κάποιο   που ενώ το είχατε  ολοκληρώσει κάνατε μεγάλες αλλαγές γιατί δεν είχατε μείνει ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα;

Μου παίρνει σχεδόν 9 μήνες να ολοκληρώσω ένα βιβλίο. Τα βιβλία μου σχεδόν πάντα τα γράφω και δυο και τρεις φορές μέχρι να μου δώσουν ικανοποιητικό αποτέλεσμα.

9))Ποια είναι η ερώτηση που θα θέλατε να απαντήσετε και δε σας έχει ρωτηθεί ποτέ;

Μέσα στα  31χρόνια  συγγραφικής  πορείας νομίζω πως μου έχουν ρωτήσει τα πάντα. Αλλά σημασία δεν έχει πόσα λες αλλά τι πιστεύεις.

10) Ποιες είναι οι  ώρες που συνήθως εργάζεστε ;Και όταν αυτό γίνεται απομονώνεστε ;Πιστεύετε ότι η καλή ψυχολογία βοηθάει στη συγγραφή ή το αντίθετο;

Αρχίζω να γράφω πριν καλά καλά ξημερώσει, τις ώρες της απόλυτης σιωπής. Αυτή την ώρα οι σκέψεις γαληνεύουν και μια πηγή έμπνευσης έρχεται εκ των άνωθεν και όσο και αν το μελέτησα δεν μπόρεσα να καταλάβω πώς γίνεται. 

11)Τι νιώθετε όταν μπαίνει   η λέξη ‘’τέλος ‘’στο κάθε σας βιβλίο; Γνωρίζω ότι είναι πολύ  νωρίς αλλά εγώ θα ρωτήσω. Έχετε ξεκινήσει να γράφετε κάποιο άλλο;

Νιώθω μια ψυχική ανάταση κι ένα ξαλάφρωμα  και το πρώτο πράγμα που αποζητώ είναι  να βγω για καφέ με τις φίλες μου. Για το επόμενο κάτι  έχω κατά νουν.

12)Ποια  λάθη θεωρείτε  ασυγχώρητα; Τα λάθη που έχουν αντίκτυπο στους άλλους ή τα λάθη που έχουν να κάνουν με τον τον εαυτό μας; Και ποια πιστεύετε ότι πονάνε ποιο πολύ;

Δεν υπάρχουν ασυγχώρητα λάθη όταν υπάρχει κατανόηση και καλή διάθεση. Κάποιοι άνθρωποι όταν είναι βαθιά πληγωμένοι αρνούνται να συγχωρούν και κουβαλάνε  ένα πλάκωμα στη ψυχή τους. Όταν συγχωρείς το κάνεις πιο πολύ για τον εαυτό σου γιατί ελευθερώνεις τη ψυχή σου κι αφήνεις τη ζωή σου να πάει μπροστά.

Κλείνοντας πείτε μας  λίγα λόγια για την Γιόλα .Ποια είναι η καθημερινότητα της ; Τι την εξοργίζει; Τι δε θα μπορούσε να συγχωρήσει ποτέ ; Κάνει όνειρα; Βάζει στόχους ;Ποια είναι η αγαπημένη της ταινία ;Ποιο είναι το μεγαλύτερο προτέρημα της ; Υπάρχει κάτι που θα ήθελε να αλλάξει στο χαρακτήρα της; Τι θεωρεί απόλυτη ευτυχία; Και τι θα ήθελε να ευχηθεί  στον εαυτό της και στους αναγνώστες της;

Για μένα δεν έχω να πω πολλά. Είμαι ένα άτομο  χορτασμένο από τη ζωή, ταξίδεψα, γνώρισα   ανθρώπους από όλα τα πλάτη της γης, έζησα γεγονότα κι απέκτησα εμπειρίες που συχνά γίνονται πηγές έμπνευσης για τα βιβλία μου. Δυο είναι οι αγαπημένες μου ασχολίες το γράψιμο και να μαγειρεύω για τους φίλους. Μεγαλύτερο μου προτέρημα; Είμαι καλή κι έμπιστη φίλη, σταθερή στις απόψεις μου και κρατώ τις υποσχέσεις μου.
 Με εξοργίζει το ψέμα και η υποκρισία.   
Από μικρή έκανα  όνειρα όνειρα τόσο μακρινά που μου φαινόταν απίστευτο να τα φτάσω.  Πιστεύω πολλά απ’ αυτά έχουν πραγματοποιηθεί.  Τώρα ξυπνώ κάθε πρωί και ευλογώ το Σύμπαν για τα μικρά καθημερινά που μου  χαρίζει και κάνει τη ζωή μου ομορφότερη.
Αν ξαναγεννιόμουν θα ήθελα να έρθω πίσω στον κόσμο ακριβώς αυτό που είμαι με τις ίδιες ατέλειες,  ίδια λάθη, ίδιες αντιλήψεις για τη ζωή.
Ευτυχία σημαίνει αγάπη, τίποτα άλλο. Όποιος μπορεί ν’ αγαπάει είναι ευτυχής.
Στους αναγνώστες μου θέλω να πω να πιστεύουν πάντα στις δικές τους δυνάμεις και να κοιτάζουν το μέλλον  με αισιοδοξία.  Να προχωράμε πάντα μπροστά αν θέλουμε να ανακαλύψουμε τον κόσμο.   



Αγαπητή Λένα Παπανικολάου ευχαριστώ πολύ που μου δώσατε την ευκαιρία να παρουσιάσω το βιβλίο μου από τις πρώτες μέρες της κυκλοφορίας του. Εύχομαι στους αναγνώστες μου καλό διάβασμα.

Εγώ σας ευχαριστώ για την πολύ όμορφη συζήτηση και εύχομαι και αυτή η δουλειά σας να αγκαλιαστεί και να αγαπηθεί από το κοινό όπως οι προηγούμενες!



 ΑΠΟ ΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 


Η Μαργαρίτα ήταν μόλις οχτώ χρόνων όταν οι γονείς της την έστειλαν παραδουλεύτρα σ’ ένα αρχοντικό στην πόλη. Στα δεκατρία της, το αφεντικό την εκμεταλλεύτηκε και, αφού της πήρε το παιδί της, την πέταξε στον δρόμο. Τότε, εκείνη τυχαία ανακάλυψε την κλίση της στον χορό και την έκανε επάγγελμα. Έγινε χορεύτρια σε καμπαρέ. Έτσι άρχισε το μοναχικό ταξίδι μιας γυναίκας που η μοίρα τη χτύπησε αλύπητα. Αλλά δεν το έβαλε κάτω. Έπεφτε και ξανασηκωνόταν με πείσμα, προκειμένου να κερδίσει την υπόληψη μιας άσπλαχνης κοινωνίας που δε συγχωρεί και να βρει το χαμένο παιδί της.
Η ζωή της ήταν ένα δάσος από άντρες που την αγάπησαν, τη δίδαξαν, την ξεγέλασαν ή την πρόδωσαν. Στη μέση του δάσους το πιο ψηλό δέντρο την παρακινούσε να μη σταματά την ανοδική πορεία. Έτσι, η Μαργαρίτα κατόρθωσε να αποκτήσει ό,τι επιθυμούσε: δόξα και χρήμα. Μόνο που ξέχασε να επενδύσει στην αγάπη και τη φιλία. Και αυτό η ζωή δεν της το συγχώρησε ποτέ.

Η συγκινητική ιστορία για τη δύναμη ψυχής μιας γυναίκας που κατάφερε να διαγράψει το παρελθόν και να κατακτήσει τον κόσμο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου