Τρίτη 7 Μαΐου 2019

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΙΚΥ ΣΤΟΥΦΗ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ 

ΒΙΚΥ ΣΤΟΥΦΗ 
  
ΣΤΟ LOVE BOOKS-LOVE READ 






Έχει  λίγες μέρες που  κυκλοφόρησε το καινούργιο σας  βιβλίο από τις εκδόσεις Ωκεανός  με   τίτλο ‘’Μια μελωδία για την Εύα‘’ Πείτε μας λίγα λόγια για το βιβλίο και τους ήρωες του.

Η Εύα Βάρναλη είναι διάσημη σοπράνο και αρραβωνιασμένη με τον Ιταλό αριστοκράτη Νικολά Ντε Λούκα. Όταν ανακαλύπτει ότι εκείνος την απατά «δραπετεύει» στο Τρούρο της Κορνουάλης για να ξεπεράσει την απογοήτευση. Εκεί γνωρίζει τον μυστηριώδη Μπεν Άστον, οι προθέσεις του οποίου δεν είναι ξεκάθαρες καθώς δεν της αποκαλύπτει μια τρομερή αλήθεια που την αφορά και που εκείνη αγνοεί. Αναπόφευκτα, τα μυστικά του παρελθόντος κάποτε θα φανερωθούν, μόνο που το κόστος για την Εύα θα είναι τεράστιο, αφού ένα πολύ αγαπημένο της πρόσωπο θα πληρώσει με τη ζωή του. Στο προσκήνιο μπαίνει και ο Θάνος Δαρνέζης, αστυνομικός με ελληνική καταγωγή, που αναζητά τον δολοφόνο έχοντας ταυτόχρονα να ξετυλίξει το κουβάρι των συναισθημάτων του και να ξορκίσει τους δικούς  του δαίμονες.    

Υπάρχει κάποιος ήρωας του βιβλίου  που θα θέλατε να είναι κομμάτι της ζωής σας ;Αν ναι ποιος και γιατί;

Όλοι οι ήρωες των βιβλίων μου είναι κομμάτια της ζωής μου γιατί είναι δικές μου προεκτάσεις. Έχουν λίγο από τον χαρακτήρα μου, την συμπεριφορά μου, τις σκέψεις, τα βιώματα και τις εμπειρίες μου. Η αλήθεια είναι ότι τους ζηλεύω λιγάκι όταν υπερβάλλουν εαυτόν και τολμούν να κάνουν πράγματα που εγώ δεν θα τολμούσα να κάνω ποτέ στην πραγματική ζωή. Νομίζω, όμως, ότι ακριβώς εκεί έγκειται η σαγήνη της συγγραφής. 

Τι σας έδωσε το έναυσμα να γράψετε τη συγκεκριμένη ιστορία;Τι βήματα ακολουθήσατε για να φτάσετε στο τελικό επιθυμητό αποτέλεσμα; Είχατε μια συγκεκριμένη  πορεία και μείνετε σταθερή ; Ή αυτή η πορεία άλλαξε;

Όπως έχει συμβεί και με τα υπόλοιπα βιβλία μου, συχνά μια λέξη ή μια εικόνα είναι αρκετή για να αρχίσει να γεννιέται κάποια αόριστη ιδέα. Τη συγκεκριμένη στιγμή δεν το σκέφτομαι ιδιαίτερα, όμως υποψιάζομαι ότι κάθεται στο υποσυνείδητό μου και περιμένει υπομονετικά να ωριμάσει. Όταν αυτό συμβεί, θα ανοίξω τον υπολογιστή και θα αρχίσω να γράφω, γνωρίζοντας εκ των προτέρων το τέλος. Την εξέλιξη της ιστορίας προς αυτό το τέλος δεν την γνωρίζω. Είναι κάτι που ανακαλύπτουμε μαζί, οι ήρωές μου κι εγώ, κατά την διάρκεια της συγγραφής.
Ποια  πιστεύετε ότι  είναι  η μαγική συνταγή που πρέπει να υπάρχει σε ένα βιβλίο για να μπορέσει να αγγίξει την καρδιά του αναγνώστη;

Ένα καλογραμμένο βιβλίο, με έξυπνη πλοκή, ζωντανές περιγραφές και σωστά σκιαγραφημένους χαρακτήρες μπορεί να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη και να μιλήσει στην ψυχή του.

Υπάρχει κάποιο είδος Λογοτεχνίας που δε θα μπορούσατε να γράψετε  ή να διαβάσετε ποτέ;.

Σίγουρα αυτοβιογραφία, επειδή δεν πιστεύω πως θα έβρισκε κάποιος την  εξιστόριση της ζωής μου ενδιαφέρουσα. Με το ίδιο σκεπτικό δεν θα διάβαζα την αυτοβιογραφία κάποιου άλλου που θα μπορούσε, άλλωστε, να μην είχε γραφτεί από τον ίδιο, αλλά από κάποιον τρίτο που βλέπει και αναλύει τα πράγματα από τη δική του οπτική γωνία. Αν ένας άνθρωπος αξίζει να μάθεις για αυτόν, θα «μιλήσουν» τα έργα του για λογιαριασμό του.

Ποιο σημείο της συγγραφής θεωρείτε ότι είναι το δυσκολότερο κομμάτι της;

Οι διορθώσεις που ακολουθούν την ολοκλήρωση ενός βιβλίου. Έχοντας μπροστά σου την τελική εικόνα μπορείς να παίξεις με τις λεπτομέρειες που κάνουν όλη τη διαφορά. Ουκ ολίγες φορές χρειάστηκε να ξαναγράψω ένα κεφάλαιο από την αρχή ή να διαγράψω τελείως κάποιο άλλο.

Υπάρχει κάποιο βιβλίο σας που θα θέλετε να δείτε να μεταφέρετε στην μεγάλη οθόνη;

Ναι, η Σφραγίδα του Ρόδου, επειδή η ιστορία εκτυλίσσεται κυρίως στη Βενετία. Για τις ανάγκες του βιβλίου χρειάστηκε να την επισκεφτώ και να μείνω εκεί για δέκα ημέρες. Τη λάτρεψα αυτή την πόλη και θέλω να ξαναπάω για να περπατήσω στα σοκάκια της, να επισκεφτώ τις εκκλησιές της και να κάνω βόλτες στα κανάλια και στα νησιά με το καραβάκι. Είναι ένα ζωντανό μνημείο, αναλλοίωτο στο χρόνο.



Ποια είναι η ερώτηση που θα θέλατε να απαντήσετε και δε σας έχει ρωτηθεί ποτέ;

Δε νομίζω να υπάρχει τέτοια ερώτηση και χαίρομαι για αυτό. 

Ποιες είναι οι  ώρες που συνήθως εργάζεστε; Και όταν αυτό γίνεται απομονώνεστε; Πιστεύετε ότι η καλή ψυχολογία βοηθάει στη συγγραφή ή το αντίθετο;

Ξυπνάω πάντα πολύ πρωί, είτε γράφω είτε όχι, γιατί έτσι έχω την αίσθηση ότι μου ανήκει ολόκληρη η ημέρα. Το πρώτο πράγμα που θα κάνω, μετά τον καφέ φυσικά, είναι να ανοίξω τον υπολογιστή μου και να κλειστώ στο γραφείο μου. Τώρα πια αποζητώ την απομόνωση, ενώ στην αρχή δεν με πείραζε η φασαρία. Μάλιστα, αρκετά κομμάτια από τα πρώτα μου βιβλία τα έγραψα στο χώρο της εργασίας μου, χωρίς να δίνω σημασία στις φωνές γύρω μου ή στα κουδουνίσματα των τηλεφώνων. Πλέον, εκτός από την ησυχία χρειάζομαι να έχω ψυχική ηρεμία, οπότε ναι, πιστεύω ότι η καλή ψυχολογία βοηθάει στη συγγραφή.

Τι νιώθετε όταν μπαίνει   η λέξη ‘’τέλος ‘’στο κάθε σας βιβλίο;  

Πληρότητα, ανακούφιση και –γιατί όχι;- λίγη περηφάνια επειδή έφερα σε πέρας ένα ακόμη δύσκολο έργο. Δε θωρώ τη συγγραφή εύκολη υπόθεση. Υπάρχουν ημέρες που νιώθω έντονη φόρτιση, γι’ αυτό κάθε φορά που τελειώνει ένα βιβλίο αποφασίζω ότι ήρθε η ώρα οι ήρωές μου κι εγώ, που συμπορευόμασταν για κάμποσο, να τραβήξουμε διαφορετικές πορείες και να αφήσουμε ο ένας τον άλλον στην ησυχία του.   

Ποια από όλες σας τις ηρωίδες σας θεωρείτε ότι έχει τα πολλά κοινά με την Βίκυ;

Η τελευταία μου ηρωίδα, η Εύα. Όπως εγώ, έτσι κι εκείνη βίωσε δυσάρεστες καταστάσεις, έπεσε, έσφιξε τα δόντια, σηκώθηκε ξανά και συνέχισε. Η μόνη διαφορά μας είναι ότι εγώ, αντίθετα από εκείνη, είμαι πιο ευνοημένη επειδή έχω γύρω μου ανθρώπους που με στηρίζουν και με αγαπούν. Η Εύα είναι μια πολύ δυνατή και ιδιαίτερη γυναίκα, γι’ αυτό έχει κερδίσει τον σεβασμό μου και μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου.


Πόσο χρόνο σας πήρε η ολοκλήρωση του βιβλίου;

Ένα χρόνο, μπορεί και περισσότερο. Εξαρτάται από τις διορθώσεις. Θα μπορούσα να το τελειώσω και νωρίτερα, όμως δεν πέφτω ποτέ με τα μούτρα στη συγγραφή. Έχω θέσει σαν όριο να γράφω τρεις σελίδες την ημέρα, όμως έχουν υπάρξει φορές που δεν κατάφερα να ολοκληρώσω ούτε μία παράγραφο! Είναι πολύ ωραίο να πλάθεις φανταστικούς κόσμους και η αίσθηση μοναδική, δεν το αμφισβητώ. Όμως ο πραγματικός κόσμος είναι έξω από το παράθυρο και μακριά από τον υπολογιστή. Και μπορεί να γίνει εξίσου μαγευτικός.

Πείτε μας μια αγαπημένη σας σκηνή από το βιβλίο.

Η σκηνή του παγοδρομίου που περιγράφω στο κέντρο Ροκφέλερ στη Νέα Υόρκη. Για την ζωντάνια της, για τα χαρούμενα φιλικά πρόσωπα, για τα φώτα και τη μουσική. Μου αρέσει αυτό το μέρος και πηγαίνω συχνά, ιδιαίτερα την περίοδο των Χριστουγέννων, όμως δεν το χορταίνω ποτέ και νιώθω πάντα ότι είναι η πρώτη φορά που το επισκέπτομαι.

Υπάρχει κάποιο βιβλίο που αγαπάτε και θα θέλατε να είστε εσείς η δημιουργός του ;Αν ναι ποιο;

Είναι πάρα πολλά τα βιβλία που αγαπώ, αλλά δεν θέλησα ποτέ να έχω γράψει εγώ κάποια από αυτά. Ο κάθε δημιουργός είναι ιδιαίτερος και μοναδικός και τα έργα του αντικατοπρίζουν ακριβώς αυτές τις ιδιότητες. Δεν θα ήταν τα ίδια αν τα είχε γράψει κάποιος άλλος.

Κλείνοντας πείτε μας  λίγα λόγια για την Βίκυ.Ποια είναι η καθημερινότητα της ; Τι την εξοργίζει; Τι δε θα μπορούσε να συγχωρήσει ποτέ ;Ποιο θεωρεί ότι  είναι το μεγαλύτερο προτέρημα της ; Υπάρχει κάτι που θα ήθελε να αλλάξει στο χαρακτήρα της;Και τέλος τι θα ήθελε να ευχηθεί  στον εαυτό της και στους αναγνώστες της;

Β.Σ.Μέσα από την συγγραφή αναγκάστηκα να κοιτάξω πολλές φορές βαθιά μέσα στην ψυχή και στο μυαλό μου. Δεν θα μπορούσα να σκιαγραφήσω έναν χαρακτήρα αν δεν μπορούσα πρώτη εγώ να ψυχολογήσω τον εαυτό μου και να βρω απαντήσεις στα ερωτήματά μου. Έχω αναθεωρήσει πάρα πολλά καθώς μεγαλώνω και έχω κάνει ειρήνη με τον εαυτό μου. Γι’ αυτό νιώθω καλά. Δύσκολα με εξοργίζει κάτι, έχω απέραντη υπομονή και κατανόηση και παρά τα απαισιόδοξα σημεία των καιρών συνεχίζω να πιστεύω στους ανθρώπους και στην έμφυτη καλοσύνη τους.
Κλείνοντας, Λένα μου, θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για την ευκαιρία που μου έδωσες να εκφραστώ και να ευχηθώ σε εσένα, προσωπικά, και στους αναγνώστες να είστε καλά και να έχετε πάντα κοντά σας αυτούς που αγαπάτε. Είναι ο θησαυρός μας και το μόνο που χρειαζόμαστε όλοι οι άνθρωποι για να πορευτούμε στη ζωή μας.

Εγώ ευχαριστώ για την  όμορφη συζήτηση, και εύχομαι με τη σειρά μου πάντα ανοδικές πορείες με υγεία ευτυχία και απερίοριστες εμπνεύσεις  στη ζωή σας!

LOVE BOOKS -LOVE READ

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 




ΜΙΑ ΜΕΛΩΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ 2019
ΕΣΠΕΡΙΑ 2015
ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ 2011
ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ ΑΛΛΗΣ 2010
Η ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΤΟΥ ΡΟΔΟΥ 2009
ΛΕΥΚΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ 2008 
ΗΛΕΚΤΡΑ 2007 


Η Βίκυ Στουφή γεννήθηκε στα Ιωάννινα και λόγω του επαγγέλματος του πατέρα της, που ήταν στρατιωτικός, είχε την ευκαιρία από πολύ νωρίς να ταξιδέψει και να διευρύνει του ορίζοντές της, γνωρίζοντας συνεχώς νέους ανθρώπους και πόλεις. Σπούδασε οικονομικά στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης και επιστρέφοντας στην Ελλάδα απασχολήθηκε στον Ασφαλιστικό κλάδο, στον τομέα ανάπτυξης και ανάλυσης λογισμικού.Από τις εκδόσεις Ωκεανός κυκλοφορεί το νέο της  μυθιστόρημά της με τίτλο ΜΙΑ ΜΕΛΩΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑ Το πρώτο της βιβλίο Ηλέκτρα κυκλοφόρησε το 2007  και έκτοτε έχει γράψει άλλα πέντε βιβλία Λευκός Άγγελος, Η σφραγίδα του ρόδου, Με τα μάτια της άλλης, Το αίνιγμα της πεταλούδας και Εσπερία. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου