Τρίτη 10 Ιουλίου 2018

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΝΙΑ ΛΑΛΟΥΣΗ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 

 ΤΟΝΙΑ ΛΑΛΟΥΣΗ 


-Η Πτώση είναι  ο τίτλος του   βιβλίου σας ,που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Πηγή  .Πείτε  μας λίγα λόγια για το  βιβλίο   και τους ήρωες του.

Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα που συνδυάζει την αστυνομική δράση με τον έρωτα. Οι ήρωές μου, ο εγκληματολόγος Πέτρος Δεληγιάννης και η αστυνομικός Άννα Ηλιοπούλου, συνεργάζονται για την υπόθεση του θανάτου μιας φοιτήτριας, η οποία βρέθηκε νεκρή στον χώρο του Πανεπιστημίου. Η δράση συναντάει το συναίσθημα, όταν ο Πέτρος και η Άννα περνούν από έντονες και εκρηκτικές μάχες για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν ο ένας τον άλλο, μα κυρίως τον εαυτό τους.

-Τι σας έδωσε το έναυσμα για να γράψετε αυτή την ιστορία  και τι  βήματα ακολουθήσατε  για να φτάσετε στο τελικό επιθυμητό αποτέλεσμα; Είχατε  μια συγκεκριμένη  πορεία που   έμεινε σταθερή ; Ή στην  πορεία άλλαξε;  

Πιστεύω πως δεν υπάρχει κάποια ιστορία που δεν έχει ξεφύγει από τον αρχικό της προορισμό, κατά τη διάρκεια της συγγραφής της! Το ερέθισμα για αυτό το βιβλίο ήταν η νέα μου -τότε- αγάπη για τα αστυνομικά μυθιστορήματα. Ως ακόλουθος της αισθηματικής λογοτεχνίας, έπρεπε να κάνω εκτενή έρευνα για να μπορέσω ν’ ανταποκριθώ στα νέα, ερευνητικά, δεδομένα. Για μένα δεν υπάρχουν συγκεκριμένα βήματα. Μόλις η καινούρια ιδέα εισβάλλει στο μυαλό μου, απλά ανοίγω το λάπτοπ και ξεκινάω. Η συγγραφική πορεία θα έλεγα πως ακολουθεί τον αυτόματο πιλότο!

 -Ποια  πιστεύετε ότι  είναι  η μαγική συνταγή που πρέπει να υπάρχει σε ένα βιβλίο για να μπορέσει να αγγίξει την καρδιά του αναγνώστη;

Ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός, μοναδικός, με ξεχωριστές επιθυμίες και ιδιαίτερες επιλογές. Επομένως δε νομίζω πως υπάρχει μια καθολικά επιτυχημένη συνταγή, αλλά συγκλίνουσες απόψεις και ιδέες ανάμεσα στον εκάστοτε συγγραφέα και στους αναγνώστες του.

-Ποιο είδος Λογοτεχνίας δε θα μπορούσατε  να διαβάσετε ποτέ;Πείτε μας ένα αγαπημένο σας βιβλίο.

Υπάρχουν πολλά είδη που δεν έχω διαβάσει ακόμα, αλλά θα το κάνω στο μέλλον. Χωρίς να έχω μια αναγνωστική εμπειρία πάνω στο καθένα, δεν μπορώ να αποκλείσω προς το παρόν κάποιο. Ένα από τα αγαπημένα μου βιβλία είναι το Πριν χαθεί η νύχτα της Ευαγγελίας Ευσταθίου, γιατί συνδυάζει το μυστήριο με τον έρωτα.


-Ποιο σημείο της συγγραφής θεωρείτε ότι είναι το δυσκολότερο κομμάτι ;

Η διόρθωση του αρχικού κειμένου! Είναι η στιγμή που έχεις μπροστά σου το παζλ που δημιούργησες και τσεκάρεις αν όλα τα κομμάτια έχουν δέσει σωστά. Για μένα είναι η πιο χρονοβόρα και δύσκολη διαδικασία, διότι αναζητώ την τελειότητα, η οποία δεν έρχεται ποτέ και βρίσκομαι σε ένα φαύλο κύκλο προσθαφαιρέσεων, μέχρι κάποιος να με σταματήσει!

-Υπάρχουν συγγραφείς που έχετε επηρεαστεί από αυτούς;

Νομίζω πως όταν ένας συγγραφέας διαβάζει ένα βιβλίο το σαρώνει με διαφορετικό τρόπο απ’ ότι ένας αναγνώστης. Προσωπικά μερικές φορές χάνω την ουσία για να εστιάσω σε έναν ιδιαίτερο τρόπο αφήγησης που μπορεί να συναντήσω ή σε μια εξαιρετικά καλογραμμένη -ή το αντίθετο- σκηνή την οποία μπορεί να επεξεργαστώ για αρκετά λεπτά. Δεν υπάρχει ένας ή περισσότεροι συγγραφείς από τους οποίους έχω επηρεαστεί, σε καθέναν βρίσκω ελκυστικό κάτι διαφορετικό. Ο τρόπος γραφής μου είναι αυτός που μου αρέσει να διαβάζω.  

-Πόσο χρόνο σας πήρε  η ολοκλήρωση του βιβλίου ;

Η συγγραφή ολοκληρώθηκε σε έξι μήνες και η επιμέλεια σε δύο μήνες.

-Ποια είναι η ερώτηση που θα θέλατε να απαντήσετε και δε σας έχει ρωτηθεί ποτέ;

Πολύ ωραία ερώτηση. Θα μου άρεσε να απαντήσω στην ερώτηση περί των σχέσεων ενός συγγραφέα με τους ήρωές του. Οι χαρακτήρες των βιβλίων μου είναι ‘’ζωντανοί’’ και είναι αυτοί που με οδηγούν στην επόμενη σελίδα. Υπάρχει μια διαδραστική αλληλεπίδραση που μου κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον. Οι ήρωές μου ζουν στον μικρόκοσμο του μυαλού μου!


-Υπάρχει κάποιο βιβλίο που θα θέλατε να είστε εσείς η δημιουργός του;

Αγαπώ τα βιβλία που ξεχωρίζουν για τους δυνατούς πρωταγωνιστές τους. Χαρακτήρας-έμπνευση για μένα είναι ο Ηρακλής Πουαρό, συνεπώς θα ήθελα να είχα γράψει έναν τέτοιο ήρωα.



-Κλείνοντας πείτε μας  λίγα λόγια για την Τόνια .Ποιο είναι το μότο της; Τι την εξοργίζει; Τι δε θα μπορούσε να συγχωρήσει ποτέ ; Κάνει όνειρα; Βάζει στόχους ;Ποια είναι η αγαπημένη της ταινία ; Τι θεωρεί απόλυτη ευτυχία; Και τι θα ήθελε να ευχηθεί  στον εαυτό της και στους αναγνώστες της;

Κάθε στιγμή μπορεί να πάρουμε μια απόφαση που θα είναι ικανή ν’ αλλάξει τη ζωή μας για πάντα. Με εξοργίζει όταν κάποιοι κρίνουν πρόσωπα και καταστάσεις με μεγάλη ευκολία, αξιολογώντας μόνο αυτό που βλέπουν, αγνοώντας -ή/και παραβλέποντας- την ουσία. Δεν συγχωρώ εύκολα την αχαριστία. Δεν μου αρέσει να κάνω όνειρα γιατί απογοητεύομαι όταν δεν πραγματοποιούνται, όμως βάζω πάντα στόχους με βάση τις δυνατότητες και επιλογές μου. Μια από τις αγαπημένες μου ταινίες είναι ο Αόρατος επισκέπτης, ένα δυνατό ψυχολογικό θρίλερ. Απόλυτη ευτυχία νομίζω δεν υπάρχει, αλλά αν υπήρχε θα ήταν βαρετή. Στον εαυτό μου θα ήθελα να ευχηθώ να επιτύχει τους στόχους που ανέφερα παραπάνω και στους αναγνώστες μου να έχουν αρκετή υπομονή ώστε να αντέξουν τον δύσκολο χαρακτήρα του ήρωά μου, Πέτρου Δεληγιάννη. Εύχομαι σε όλους μας όμορφα αναγνωστικά ταξίδια!
Σας ευχαριστώ πολύ γι’ αυτή την όμορφη και ξεχωριστή συνέντευξη!



LOVE BOOKS -LOVE READ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου