Πέμπτη 29 Μαρτίου 2018

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ





Κάποιοι αναγνώστες λένε ότι κινήστε συνέχεια στο ίδιο μοτίβο, δηλαδή ότι οι χαρακτήρες των ηρώων σας  δεν παρουσιάζουν καμιά διαφορά. Συμφωνείτε;

Η αλήθεια είναι πως όντως κινούμαι πάνω σε ένα μοτίβο. Αλλά ο Στίβεν Κινγκ ή ο Τζο Νέσμπο δεν κινούνται σε μοτίβο; Η Αγκάθα Κρίστι; Η Καμίλα Λακμπεργκ; Κι άλλοι πολλοί που δεν έχει νόημα να ονοματίσω το ίδιο κάνουν. Κάποιοι δημιουργοί αρέσκονται σε έναν συγκεκριμένο τύπο ιστοριών και ένας από αυτούς είμαι κι εγώ. Δεν κρύφτηκα ποτέ και δεν κορόιδεψα τους αναγνώστες. Είμαι ειλικρινής σε αυτό που κάνω. Παντρεύω την περιπέτεια και το μυστήριο με το συναίσθημα σε εντελώς διαφορετικές ωστόσο ιστορίες. Αν είναι καλό ή κακό το δείχνει ο χρόνος. Από τη στιγμή που ένα έργο εκτίθεται θα ακούσει πολλών ειδών σχόλια. Πλέον έχω την αντοχή να ακούσω και να αποδεχτώ ακόμη και τα πιο αρνητικά από αυτά. Πάντα κάτι μαθαίνω από όσα μου λένε. Και πάντα προσπαθώ να βελτιώνομαι. Προς το παρόν έχω αυτό το ύφος γραφής και νιώθω γεμάτη. Αν έρθει η στιγμή που αυτό δεν θα καλύπτει την ψυχή μου, τότε θα στραφώ σε άλλους δρόμους.


Πείτε μας λίγα λόγια για το  βιβλίο σας   το ‘’Αόρατο Νήμα ‘’ που κυκλοφόρησε    από τις εκδόσεις Λιβάνη .   Ποιον ήρωα αγαπήσατε και   ποιον λυπηθήκατε πιο πολύ σε αυτό το βιβλίο;

Είναι ένα βιβλίο που βγήκε από μέσα μου σαν ορμητικός ποταμός. Πρόκειται για την ιστορία ενός άντρα, ο οποίος έγινε πειραματόζωο προκειμένου να μετατραπεί  στην τέλεια στρατιωτική μηχανή, αλλά χωρίς να απωλέσει ποτέ τη συνείδησή του όπως ήταν ο στόχος των εμπνευστών. Επιστρέφει υποφέροντας από Σύνδρομο Μετατραυματικού Στρες για να πάρει εκδίκηση. Είναι ψυχρός και επικίνδυνος πλέον, αλλά μέσα του εξακολουθούν να δίνουν αδυσώπητες μάχες η ανθρωπιά με το μίσος. Στον κύκλο της φωτιάς που ανοίγεται μετά την επιστροφή του, βρίσκει έναν απροσδόκητο σύμμαχο και τότε η μία ανατροπή διαδέχεται ακατάπαυστα την άλλη.


Πώς διαλέγετε το θέμα πάνω στο οποίο θα κινηθείτε και την εποχή του κάθε βιβλίου σας; Τι βήματα ακολουθείτε για να φτάσετε στο τελικό επιθυμητό αποτέλεσμα; Έχετε μια συγκεκριμένη  πορεία και μένετε σταθερή ;

Το θέμα συνήθως με επιλέγει αντί να το επιλέξω εγώ. Έρχεται σε ανύποπτη συνήθως στιγμή και αρχίζει να κατακλύζει το μυαλό μου καθώς εμπλουτίζεται και συμπληρώνεται ψηφίδα ψηφίδα. Τα βήματα που ακολουθώ δεν έχουν κάποια συγκεκριμένη στρατηγική. Λέξη με τη λέξη, σελίδα με τη σελίδα, κεφάλαιο με το κεφάλαιο, η ιστορία χτίζεται και αναπτύσσεται μέχρι το φινάλε. Η πορεία δεν είναι ποτέ σταθερή. Ο κεντρικός κορμός του μύθου είναι πάνω κάτω έτοιμος από την αρχή, αλλά καθώς οι ήρωες αποκτούν ψυχή και φωνή, καθώς κατακτούν την υπόστασή τους, οι δράσεις και οι εξελίξεις προσαρμόζονται αναλόγως.



 Υπάρχουν συγγραφείς που θαυμάζετε  ιδιαίτερα και σας έχουν επηρεάσει ;Τι πιστεύετε ότι πρέπει να υπάρχει σε ένα βιβλίο για να μπορέσει να αγγίξει την καρδιά του αναγνώστη;

Από μικρή λάτρευα τα βικτοριανά μυθιστορήματα, επομένως οι αδερφές Μπροντέ με έχουν στιγματίσει, όχι απλώς επηρεάσει. Ένα βιβλίο για να κατακτήσει την καρδιά του αναγνώστη πρέπει να κουβαλάει ψυχή, όραμα, αλήθεια, σωστή σύνδεση όλων αυτών μέσω της καλής γραφής, γρήγορη ροή ώστε να μην κουράζει, εναλλαγές τοπίων, καταστάσεων, ιδεών, διαλόγων και περιγραφών και τέλος, θα πρέπει αυτό που θέλει να πει, να το περνά είτε ως μήνυμα είτε ως δήλωση ξεκάθαρα και χωρίς διφορούμενα νοήματα.



Στον ελεύθερο χρόνο σας διαβάζετε; Ποιο είδος Λογοτεχνίας δε θα μπορούσατε να γράψετε  ή να διαβάσετε ποτέ;  Ποιο σημείο της συγγραφής θεωρείτε ότι είναι το δυσκολότερο κομμάτι της;
Διαβάζω κυρίως το καλοκαίρι, αφού τις υπόλοιπες εποχές ο ελεύθερος χρόνος είναι από δυσεύρετος έως ανύπαρκτος. Δεν θα μπορούσα να γράψω ή να διαβάσω εύκολα επιστημονική φαντασία, αλλά δεν το αποκλείω κιόλας. Για μένα το δυσκολότερο κομμάτι της συγγραφής είναι ο επίλογος, γιατί στόχος μου είναι να περικλείει ταυτόχρονα το συμπέρασμα, την κάθαρση, την ανάταση και την εξιλέωση-αν φυσικά είναι τα ζητούμενα κατά την ανάγνωση.

Έχετε  ιστορίες τελειωμένες που δεν θα τις δούμε ποτέ  εμείς οι αναγνώστες;

Ναι, έχω γύρω στα δεκαπέντε ολοκληρωμένα μυθιστορήματα, αρκετά μικρότερα από αυτά που έχουν εκδοθεί και γραμμένα όλα μέχρι την ηλικία των 22 ετών. Παραμένουν στα συρτάρια μου και δεν θα δουν ποτέ το φως, αφού ως πρωτόλεια είναι αρκετά άτεχνα και απλοϊκά.



Αν σας δινόταν η ευκαιρία να ξαναγράψετε κάποιο από τα βιβλία σας από την αρχή θα αλλάζατε κάτι ή κάποιο; Και τέλος υπάρχει κάποιο έργο σας ή κάποιος ήρωας  που του έχετε κάποια ιδιαίτερη αδυναμία;

Δεν νομίζω να άλλαζα κανένα από τα βιβλία μου. Από το πρώτο μέχρι το τελευταίο τα αγαπώ, επειδή γράφτηκαν σε διαφορετικές περιόδους της ζωής μου και κουβαλούν την ολόδική τους σημειολογία κι ένα πολύ μεγάλο κομμάτι από την ψυχή μου. Αν τα άλλαζα, θα ένιωθα σαν να απέρριπτα ένα κομμάτι από τον ίδιο μου τον εαυτό. Αγαπώ όλους μου τους ήρωες, τον καθένα για διαφορετικούς λόγους, και δεν μπορώ να ξεχωρίσω κανέναν. Θα πω σε αυτό το σημείο το γνωστό κλισέ, αφού με εκφράζει απόλυτα: δεν μπορώ να ξεχωρίσω κανένα από τα παιδιά μου. Τους έχω ακριβώς την ίδια αδυναμία.


Υπάρχει κάποιο   που ενώ το είχατε  ολοκληρώσει κάνατε μεγάλες αλλαγές γιατί δεν είχατε μείνει ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα;

Όχι, κανένα από τα βιβλία μου δεν έχει υποστεί δραματικές αλλαγές. Όσες αλλαγές γίνονται κατά τη διάρκεια της επιμέλειας είναι κυρίως εκφραστικές και ελάχιστες φορές πραγματολογικές.
   


Ποια είναι η ερώτηση που θα θέλατε να απαντήσετε και δε σας έχει ρωτηθεί ποτέ;

Αν θα συνέχιζα να γράφω ακόμη κι αν δεν πουλούσα ούτε ένα αντίτυπο. Η απάντηση είναι πως ναι. Θα συνέχιζα να γράφω, γιατί η συγγραφή είναι κομμάτι των κυττάρων μου, ενίοτε η ίδια μου η ανάσα. Αν σταματούσα να γράφω, απλώς θα συνέχιζα να υπάρχω ως άνθρωπος μισός.

 Αν σας ζητούσαν να διαλέξετε ένα από τα βιβλία σας για να μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη  ποιο θα επιλέγατε και γιατί;

Θα ήθελα πολύ να δω το «Αν τον άνεμο ρωτήσεις», γιατί έχει μια εσάνς από Φάντασμα της Όπερας που είναι μακράν η αγαπημένη μου ιστορία.


Κλείνοντας πείτε μας  λίγα λόγια για την Ευαγγελία.  Τι την εξοργίζει; Τι δε θα μπορούσε να συγχωρήσει ποτέ ; Ποια είναι η αγαπημένη της ταινία ;Ποιο είναι το αγαπημένο της χρώμα; Σε ποιο μέρος ονειρεύεται να ταξιδέψει;Τι ρόλο παίζει στη ζωή της  η φιλία; Τι θεωρεί απόλυτη ευτυχία; Και τι θα ήθελε να ευχηθεί στους αναγνώστες της;

Με εξοργίζει η υποκρισία. Δεν θα μπορούσα ποτέ να συγχωρήσω την επίθεση στην οικογένειά μου και τα άτομα που αγαπώ. Η αγαπημένη μου ταινία είναι Το Φάντασμα της Όπερας. Το αγαπημένο μου χρώμα είναι το κόκκινο. Ονειρεύομαι να ταξιδέψω στην Ισπανία. Η φιλία είναι το πολυτιμότερο δώρο της ζωής και θα μπορούσα να κάνω τα πάντα για τους φίλους μου. Απόλυτη ευτυχία είναι να αγαπάς και να σ’ αγαπούν απολαμβάνοντας το δώρο της υγείας. Και εύχομαι στους αναγνώστες μου να είναι πάντα καλά, έχοντας τη δύναμη να κυνηγούν τα ωραία που υπάρχουν μπροστά προσπερνώντας αν χρειάζεται τα ωραία που έμειναν πίσω.
Ευχαριστώ πολύ για τις υπέροχες ερωτήσεις.


Σας ευχαριστώ πολύ!
ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Love Books-Love Read




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου