Κυριακή 19 Μαΐου 2019

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΤΕΚΟΥ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ  

ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΤΕΚΟΥ 



Πώς διαλέξατε  το θέμα πάνω στο οποίο κινηθήκατε  και την εποχή του  βιβλίου σας «Η ΜΟΙΡΑ ΤΗΣ ΠΗΝΕΛΟΠΗΣ», που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ψυχογιός; Είχατε  μια συγκεκριμένη  πορεία και μείνατε σταθερή στην κατάληξη των ηρώων σας;  Υπήρξε κάποιος ήρωας που του έχετε μεγαλύτερη αδυναμία; Κάποιος που να σας παίδεψε περισσότερο; Κάποιος που να τον λυπηθήκατε;

 Η θεματολογία του βιβλίου προέκυψε από τις εφηβικές μου μνήμες, τότε που ως μαθήτρια Γυμνασίου διδάχτηκα την Οδύσσεια. Η επιστροφή του Οδυσσέα στον τόπο του έπειτα από είκοσι ολόκληρα χρόνια, οι δυσκολίες που αντιμετώπισε κατά  τον επαναπατρισμό του  και η ανυπέρβλητη αγάπη του για την Πηνελόπη που παρέμενε αναλλοίωτη στο πέρασμα των χρόνων, αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για μένα. Την ιστορία των δικών μου ηρώων ξεκινάμε να την παρακολουθούμε από το 1906 φτάνοντας ως τις αρχές του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου με τις εικόνες που προσλαμβάνει ο αναγνώστης να εναλλάσσονται ανάμεσα στην Ιθάκη και στη Νέα Υόρκη ως επί το πλείστον.  Προσωπικά, ποτέ δεν ακολουθώ κάποια συγκεκριμένη πορεία στο βιβλίο μου ούτε γνωρίζω a priori την κατάληξη των χαρακτήρων. Με αυτή τη μέθοδο καταφέρνω να κρατώ αμείωτο τον ενθουσιασμό μου καθώς γράφω, δίνοντας τις απαραίτητες ανάσες ελευθερίας στους ήρωές μου.
Αγαπημένη μου ηρωίδα είναι αναμφισβήτητα η Ευρίκλεια, η οποία οφείλω να σας ομολογήσω ότι αλλιώς την είχα πλάσει αρχικά στο μυαλό μου, με μικρότερη συμμετοχή στα δρώμενα, ωστόσο στην πορεία διεκδίκησε και κέρδισε μια αξιοσημείωτη θέση τόσο στο βιβλίο όσο και στην καρδιά μου.

Πείτε μας μια αγαπημένη σας σκηνή από το βιβλίο σας.

Αγαπημένες μου σκηνές επειδή με έκαναν να γελώ όταν τις έγραφα αλλά κι όταν αργότερα τις διάβαζα, ήταν εκείνες με τους διαλόγους ανάμεσα στην Ευρίκλεια και στον Ντάκη. 

 Υπάρχει κάποιο βιβλίο που θα θέλατε να διαβάσετε πολύ αλλά δεν τα έχετε καταφέρει ακόμη; Αν ναι ποιο;

Θα ήθελα να διαβάσω κάποτε όλους του τόμους του «Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο» του Προυστ.

Ποια από όλες  τις ηρωίδες θεωρείτε ότι έχει πολλά κοινά με την Ιφιγένεια;

Νομίζω πως όλες οι ηρωίδες μου έχουν κάτι από μένα, στοιχεία θετικά ή αρνητικά του χαρακτήρα μου.

Πόσο χρόνο σας πήρε η ολοκλήρωση του βιβλίου;

Από την έρευνα ως στη συγγραφή και μετέπειτα στην επιμέλεια, χρειάστηκα ένα χρόνο για να το ολοκληρώσω.
Ποιος από τους ήρωες του  βιβλίου σας θα θέλατε να είναι κομμάτι της ζωής σας;

Πιθανόν να διάλεγα την  Ευρύκλεια γιατί εκτός από καλόκαρδος, δοτικός και διορατικός άνθρωπος…είχε τον τρόπο της να βλέπει τα μελλούμενα. Αρκετά χρήσιμη ιδιότητα, δεν νομίζετε;

Αν σας ζητούσαν να διαλέξετε ένα από τα βιβλία σας για να μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη  ποιο θα επιλέγατε και γιατί;

Δύσκολη απόφαση…Νομίζω όμως πως δεν θα αντιμετώπιζα ένα τέτοιο δίλημμα όταν θα ερχόταν η στιγμή μιας και δεν είναι ο δημιουργός ενός μυθιστορήματος που κάνει την επιλογή, αλλά εκείνοι που αποφασίζουν να επενδύσουν στο έργο του κάνοντάς το ταινία.
Υπάρχει κάποιο  βιβλίο σας  που ενώ το είχατε  ολοκληρώσει κάνατε μεγάλες αλλαγές γιατί δεν είχατε μείνει ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα;

Έχω γράψει βιβλία που όταν τα ολοκλήρωσα δεν αισθάνθηκα την ικανοποίηση που περίμενα. Ασφαλώς και προσπάθησα να τα τροποποιήσω κάπως, αλλά δεν τα κατάφερα. Νομίζω πως είμαι καλύτερη στις κατασκευές παρά στις ανακαινίσεις. Έμειναν στο συρτάρι μου, όμως δεν πιστεύω ότι ο κόπος μου πήγε χαμένος, καθώς με προετοίμασαν και έβαλαν σωστότερες βάσεις για τα επόμενα.

Τι νιώθετε κάθε φορά που  μπαίνει η λέξη τέλος σε ένα βιβλίο σας και τι όταν  φτάνει η στιγμή να το κρατήσετε έντυπο στο χέρι σας;

Χαρά νιώθω και στις δύο περιπτώσεις, όμως σε καμία περίπτωση δεν συγκρίνεται με την ευδαιμονία που με συνεπαίρνει τις ώρες της συγγραφής.

 Πότε και  με ποιον  τρόπο γεννιέται τίτλος  στο κάθε σας βιβλίο; Στην αρχή της συγγραφής ή στο τέλος της;    

Εξαρτάται. Ο τίτλος δεν είναι ποτέ μια εύκολη υπόθεση αφού πρέπει να αντικατοπτρίζει το ύφος και την υπόθεση του βιβλίου. Συνήθως επιλέγω έναν προσωρινό τίτλο στην αρχή και στην πορεία, όταν θα έχω δεθεί περισσότερο με τους ήρωές μου και θα έχει μπει η τελευταία τελεία, τον αλλάζω με έναν που μου φαίνεται καλύτερος.
Αν σας ζητούσαν να περιγράψετε με μια λέξη τους ήρωες από την μοίρα της Πηνελόπης ποια θα αντιστοιχούσε στον καθένα;

Θα αναφερθώ μόνο στους βασικούς ήρωες. Οδυσσέας: Περιπλανώμενος, Γαλάτεια: Δυναμική, Ευρίκλεια: Αντισυμβατική, Άγγελος: Καλόκαρδος, Ντάκης: Sui generis


Κλείνοντας θέλω  να ευχηθώ να έχετε απεριόριστη Ευτυχία Αγάπη και Δημιουργικότητα στη ζωή σας!

Ευχαριστώ πολύ για τις ερωτήσεις σας αλλά και για τις ευχές σας.
Σας ευχαριστώ πολύ!
ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Love Books-Love Read

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου