Δευτέρα 23 Απριλίου 2018

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΤΕΚΟΥ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 

 ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΤΕΚΟΥ 



1)Πείτε μας λίγα λόγια για καινούργιο σας  βιβλίο   που κυκλοφόρησε πριν από λίγες μέρες από τις εκδόσεις  Ψυχογιός.
Η ιστορία κινείται σε τελείως διαφορετικά μονοπάτια από κάθε προηγούμενο μυθιστόρημα που έχω γράψει, καθώς ξεφεύγει από το ιστορικό πλαίσιο μέσα στο οποίο συνήθιζα να τοποθετώ τους ήρωές μου. Ένα υπέροχο χωριό της Μάνης, η Βάθεια, υποδέχεται τους πρωταγωνιστές της ιστορίας μου παρακολουθώντας τις ζωές τους μέσα από διαφορετικές χρονικές περιόδους και περάσματα σε άλλα μέρη όπως τη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα, το Λονδίνο και την Κένυα, παραμένοντας ωστόσο το βασικό κάδρο, το μέρος όπου αρχίζουν και τελειώνουν όλα.  Δύο δεκαεπτάχρονα κορίτσια, η Σεμέλη και η Ισμήνη, ευλογούνται με το δώρο της αληθινής φιλίας, μα η βαριά ευθύνη ενός κοινού μυστικού τις απομακρύνει και η καθεμία τους ακολουθεί τη δική της ξεχωριστή πορεία. Πολλά χρόνια αργότερα, η Μαρίνα και η κόρη της, η μικρή Μάχη,  εγκαταλείπουν την Αθήνα κάνοντας μια νέα αρχή,  στο σπίτι-μυστήριο που η Μαρίνα κληρονόμησε από την μακαρίτισσα την μητέρα της. Η διαμονή τους στο «Φεγγαρόφυλλο», σημαδεύεται από παράξενα και τρομαχτικά γεγονότα δοκιμάζοντας τις αντοχές…και η αντίστροφη μέτρηση ξεκινά αποκαλύπτοντας το σκοτεινό παρελθόν που απειλεί να καταστρέψει πολλές ζωές. Δεν θα σας αποκαλύψω περισσότερα  ώστε να μην προδώσω πρόωρα τα μυστικά των ηρώων μου.

2)Πώς διαλέγετε το θέμα πάνω στο οποίο θα κινηθείτε και την εποχή του κάθε βιβλίου σας; Τι βήματα ακολουθείτε για να φτάσετε στο τελικό επιθυμητό αποτέλεσμα; Έχετε μια συγκεκριμένη  πορεία και μένετε σταθερή ; Ή αυτή η πορεία μπορεί ανά πάσα στιγμή να αλλάξει;
Τα θέμα που θα διαλέξω κάθε φορά εξαρτάται από την έμπνευση της εκάστοτε χρονικής περιόδου αλλά και από τη διάθεσή μου. Οπωσδήποτε η πρόθεσή μου είναι να  υπάρχει ένας μπούσουλας στα βήματά μου και γι’αυτό δημιουργώ αρχικά ένα σκελετό, που καλώς ή κακώς, δεν τηρείται σχεδόν ποτέ, παρά μόνο στα βασικά του σημεία  μιας και στην πορεία οι ίδιοι οι ήρωες με οδηγούν σε άλλα μονοπάτια, που δεν είχα προσχεδιάσει. Αυτή είναι και η μαγεία της συγγραφής κατά τη γνώμη μου, να αφήνεσαι και όπου σε πάει.

3)Υπάρχουν συγγραφείς που θαυμάζετε  ιδιαίτερα και σας έχουν επηρεάσει;  Ίσως και  κάποια βιβλία που επιστρέφετε συχνά πυκνά και αποτελούν βάση για εσάς; Τι πιστεύετε ότι πρέπει να υπάρχει σε ένα βιβλίο για να μπορέσει να αγγίξει την καρδιά του αναγνώστη;
Θαυμάζω πάρα πολλούς συγγραφείς τόσο παλιότερους όσο και σύγχρονους και οπωσδήποτε υπάρχουν αρκετά βιβλία που με έχουν επηρεάσει βαθιά ως άνθρωπο και ως δημιουργό, άλλωστε βασική προϋπόθεση για να εξελίξει κάποιος συγγραφέας το έργο του είναι να παραμένει πάνω από όλα αναγνώστης. Δεν ξέρω τι στοιχεία πρέπει να έχει ένα βιβλίο προκειμένου να αγγίξει την καρδιά εκείνου που θα το επιλέξει. Εξαρτάται από τον αναγνώστη, που έχει εξάλλου και τη δύναμη να διαμορφώσει την τρέχουσα λογοτεχνική τάση. Εγώ προσωπικά, επιλέγω μικρά βιβλία με συμπυκνωμένη γλώσσα, απαλλαγμένα από ανούσιες επαναλήψεις, φρέσκα θέματα και το βασικότερο με καλοδουλεμένη γλώσσα. Τώρα τελευταία απολαμβάνω να διαβάζω νουβέλες και διηγήματα και χαίρομαι ιδιαίτερα γιατί έχουν αποκτήσει το δικό τους κοινό που διαρκώς μεγαλώνει.
4)Στον ελεύθερο χρόνο σας διαβάζετε; Ποιο είδος Λογοτεχνίας δε θα μπορούσατε να γράψετε  ή να διαβάσετε ποτέ;    Ποιες ώρες  και πόσες ώρες συνήθως δουλεύετε; Ποιο σημείο της συγγραφής θεωρείτε ότι είναι το δυσκολότερο κομμάτι της;
 Σε γενικές γραμμές, βρίσκω πάντα χρόνο να διαβάσω, στο μετρό, ενώ περιμένω κάποιο ραντεβού, όμως η συνηθισμένη ώρα για διάβασμα στο σπίτι μου είναι το βράδυ όταν τελειώνουν οι υποχρεώσεις κι εγώ μαζί με το γιο  μου παίρνουμε ο καθένας το βιβλίο του και το διαβάζουμε μετά σχολιασμών ή αποριών. Νομίζω ότι δεν θα μπορούσα να γράψω  αστυνομικό/νουάρ μυθιστόρημα, όμως απολαμβάνω να το διαβάζω από τους μετρ του είδους, Έλληνες και ξένους. Δεν έχω συγκεκριμένο ωράριο όταν γράφω και ο ελεύθερος χρόνος μου συνίσταται σε περίπου τέσσερις ώρες την ημέρα.  Για μένα το δυσκολότερο κομμάτι της συγγραφής είναι το αρχικό κομμάτι, ο σκελετός όπου πλάθεις τους ήρωές σου όσο πληρέστερα μπορείς, από το πώς είναι εμφανισιακά μέχρι  το πώς σκέφτονται, πώς νιώθουν και πώς  θα αντιδρούσαν υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Σε αυτό το στάδιο βρίσκομαι τώρα.

5)Έχετε  ιστορίες τελειωμένες που δεν θα τις δούμε ποτέ  εμείς οι αναγνώστες; 
 Ναι, θαρρώ πως έχω δύο βιβλία που έχουν επιτελέσει το σκοπό τους τη στιγμή που γράφτηκαν χωρίς απώτερη σκέψη να εκδοθούν. Υπάρχουν φορές που ένας δημιουργός έχει ανάγκη να εκφραστεί, χωρίς να τον απασχολεί η μετέπειτα πορεία του πονήματός του.

6) Αν σας δινόταν η ευκαιρία να ξαναγράψετε κάποιο από τα βιβλία σας από την αρχή θα αλλάζατε κάτι ή κάποιο; Και τέλος υπάρχει κάποιο έργο σας ή κάποιος ήρωας  που του έχετε κάποια ιδιαίτερη αδυναμία;
Αυτή η ιστορία με το ξαναγράψιμο δεν έχει τελειωμό αν την ξεκινήσεις. Φυσικά και βλέποντας εκ των υστέρων παλιότερα βιβλία μας, θα θέλαμε να αλλάξουμε κάποια πράγματα ώστε να ανταποκρίνονται στη συγγραφική μας εξέλιξη, όμως ίσως έτσι να μοιάζει σαν να τα απορρίπτουμε…δεν ξέρω. Η αγαπημένη μου ηρωίδα είναι η Εριφύλη από το νεανικό βιβλίο μου «Yolo, Ζεις μονάχα μια φορά» γιατί είναι τυπάκι και πάει κόντρα στις αναποδιές, αλλά και η Σοφία από το νέο μου βιβλίο «Το τελευταίο φως» επειδή μου δημιούργησε πολύ έντονα και αντιφατικά συναισθήματα όταν έπλαθα το χαρακτήρα της.
7)Πόσο χρόνο σας παίρνει συνήθως η ολοκλήρωση ενός βιβλίου; Υπάρχει κάποιο   που ενώ το είχατε  ολοκληρώσει κάνατε μεγάλες αλλαγές γιατί δεν είχατε μείνει ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα;
Εξαρτάται από το είδος του βιβλίου, πόση έρευνα απαιτεί, πόσο χρόνο θα μπορώ να του διαθέσω μέσα στην ημέρα…Συνήθως απαιτούνται γύρω στους δώδεκα μήνες ενώ για τα εφηβικά γύρω στους πέντε μήνες. Μου έχει συμβεί πολλές φορές να κάνω αλλαγές σε ένα βιβλίο ολοκληρώνοντάς το και κάνοντας την πρώτη ανάγνωση, όπως μου έχει συμβεί να έχω φτάσει μέχρι τη μέση ενός μυθιστορήματος που γράφω και να το έχω παρατήσει γιατί ξαφνικά δεν το βρίσκω ενδιαφέρον.
8)Ποια είναι η ερώτηση που θα θέλατε να απαντήσετε και δε σας έχει ρωτηθεί ποτέ;
Πολλές οι ερωτήσεις που δεν μου ΄χουν κάνει ποτέ και θα ήθελα να απαντήσω. Μία από αυτές είναι «Τι περιμένω από τη νέα γενιά στην εποχή της κρίσης;» Από τους νέους λοιπόν, περιμένω να μην σταματήσουν να κάνουν όνειρα και να μην βιάζονται να απορρίψουν τη γενέτειρά τους επιλέγοντας τη φυγή. Θέλει πολλά κότσια να παλεύεις εντός των τειχών για ένα καλύτερο αύριο, μα πιστεύω ότι αξίζει την προσπάθεια αν θέλουμε και περιμένουμε κάποια στιγμή να ορθοποδήσει η χώρα μας.

9)Αν σας ζητούσαν να διαλέξετε ένα από τα βιβλία σας για να μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη  ποιο θα επιλέγατε και γιατί;
Νομίζω πως θα μπορούσα πολύ άνετα να φανταστώ όλα μου τα πνευματικά παιδιά στη μεγάλη οθόνη.

10) Κλείνοντας πείτε μας  λίγα λόγια για την Ιφιγένεια . Ποια είναι η καθημερινότητά της; Τι την εξοργίζει; Τι δε θα μπορούσε να συγχωρήσει ποτέ; Ποια είναι η αγαπημένη της ταινία; Πιστεύει στη φιλία; Τι θεωρεί απόλυτη ευτυχία; Και τι θα ήθελε να ευχηθεί στους αναγνώστες της;
Είμαι ένας απλός άνθρωπος με πολύπλοκα «θέλω». Αστειεύομαι.  Μου αρέσει πολύ το διάβασμα, το γράψιμο, να βλέπω ταινίες στο Netflix, να μαγειρεύω…να περιποιούμαι τον κήπο μου, να ασχολούμαι με το αγαπημένο μου άθλημα, το kick boxing, να ανταγωνίζομαι με το γιο μου στη Μονόπολη και αν μπορούσα θα ήθελα  να ταξιδέψω σε όσα μέρη δεν έχω δει, κυρίως στην Αργεντινή.  Με εξοργίζει η αχαριστία, αλλά εξίσου με εξοργίζουν οι άνθρωποι που μόλις σε βοηθήσουν, αυτόματα θεωρούν ότι τους «ανήκεις»  και στο εξής θα πρέπει να τους το ανταποδίδεις για το υπόλοιπο της ζωής σου. Τραγικό. Όταν βοηθάμε κάποιον, το κάνουμε γιατί το αισθανόμαστε και όχι γιατί  ελπίζουμε ότι με αυτό τον τρόπο θα τον έχουμε του χεριού μας. Δεν θα μπορούσα να συγχωρήσω ποτέ τη ζήλεια που συνδυάζεται με κακία. Θέλω να αισθάνομαι πως οι φίλοι μου χαίρονται με τη χαρά μου και όχι με τη λύπη μου. Φυσικά και πιστεύω στην αληθινή φιλία, που ωστόσο θεωρώ ότι είναι δυσεύρετη. Αγαπημένη μου ταινία; Είναι πολλές όμως θα αναφέρω μερικές όπως: «Γυναίκα στους αμμόλοφους» του Χιρόσι Τεσιγκαχάρα, «Dogville» του Λαρς Βον Τρίερ και  Inception.  Για μένα απόλυτη ευτυχία είναι να είμαστε γεροί εγώ και η οικογένειά μου, να έχουμε τόσα όσα χρειαζόμαστε-δεν είναι απαραίτητα τα παραπάνω-και να βρίσκουμε πάντα τον τρόπο να κάνουμε ό,τι μας γεμίζει με ικανοποίηση.
Στους αναγνώστες μου θα ήθελα να ευχηθώ ό,τι ο καθένας τους επιθυμεί για τον εαυτό του.


Σας ευχαριστώ πολύ!
ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Love Books-Love Read

  ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ 
ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΤΕΚΟΥ 
Η Ιφιγένεια-Ειρήνη Τέκου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε γαλλική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη διοίκηση επιχειρήσεων. Έχει εργαστεί σε πολυεθνικές εταιρίες ως διοικητική υπάλληλος, ενώ παράλληλα παραδίδει ιδιαίτερα μαθήματα σε παιδιά
ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΣ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ  ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ 


ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ  

 LOVE BOOKS -LOVE READ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου