Τρίτη 20 Μαρτίου 2018

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΙΩΑΝΝΑ ΝΟΤΑΡΑ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 
ΙΩΑΝΝΑ ΝΟΤΑΡΑ 




1)Πείτε μας λίγα λόγια για το νέο σας βιβλίο  που θα κυκλοφορήσει επίσημα αύριο  από τις εκδόσεις Διόπτρα.  Ποιον ήρωα αγαπήσατε και   ποιον λυπηθήκατε πιο πολύ σε αυτό το βιβλίο;

Όπως σε κάθε μου βιβλίο, έτσι και σε αυτό καταπιάνομαι με ένα θέμα απολύτως κοινωνικό που αφορά τις σχέσεις μας στην καθημερινότητα.
Στις "Παράλληλες Νύχτες" το θέμα είναι ο γάμος. Εξαιρετικά σοβαρό κατά τη γνώμη μου. Έτσι λοιπόν διαβάζοντας την ιστορία θα δούμε τον γάμο της Ναταλίας και του Κώστα, του Στράτου και της Αγγελικής, της Ζωής και του Μιχάλη. Η Βίκυ, πρόκειται να κουβαλήσει στις πλάτες της το βαρύ και δραματικό φορτίο του τρίτου προσώπου σε ένα από τα τρία ζευγάρια. Φυσικά δεν σας αποκαλύψω σε ποιο. Αυτό που είναι γοητευτικό στην ιστορία είναι το, πώς αυτοί οι άνθρωποι με διαφορετικά επαγγέλματα και χαρακτήρες με κάποιο μαγικό τρόπο θα συναντηθούν οι δρόμοι τους.  Όσο θα προχωράει λοιπόν η ιστορία, θα παρατηρούμε τις εναλλαγές της σχέσης των ζευγαριών, τις ανατροπές στις σκέψεις τους και άρα στις ζωές τους και τέλος τη δύναμη του εγωισμού που μας παρασύρει σε πολύ δύσκολα μονοπάτια. Θεωρώ δε πως , όλοι οι αναγνώστες κάπου θα ταυτιστούν με κάποιον από τους ήρωες αυτού του βιβλίου.
Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κανέναν από τους ήρωες ως τον αγαπημένο μου ή αυτόν που λυπήθηκα. Πιστεύω ότι ο καθένας ανάλογα με τις λανθασμένες ή μη αποφάσεις του, γίνεται άλλοτε αγαπητός, άλλοτε μισητός και άλλοτε προκαλεί τον οίκτο. Έτσι θα αφήσω στους αναγνώστες να αποφασίσουν ποιον θα αγαπήσουν ή θα λυπηθούν στο τέλος της ιστορίας.

2)Πώς διαλέγετε το θέμα πάνω στο οποίο θα κινηθείτε και την εποχή του κάθε βιβλίου σας; Τι βήματα ακολουθείτε για να φτάσετε στο τελικό επιθυμητό αποτέλεσμα; Έχετε μια συγκεκριμένη  πορεία και μένετε σταθερή ; Ή αυτή η πορεία μπορεί ανά πάσα στιγμή να αλλάξει;

Το θέμα το επιλέγω όταν κάποιο γεγονός που ακούω από γνωστούς ή ακόμα και από κοινωνικά γεγονότα που φτάνουν στα ΜΜΕ, μου προκαλεί το ενδιαφέρον να ψάξω τα πώς και τα γιατί έφεραν οι ίδιοι οι άνθρωποι, με καθαρά δική τους επιλογή, τις ζωές τους στα άκρα.
Όχι δεν έχω κάποια συγκεκριμένη πορεία για να δημιουργήσω μια ιστορία. Όταν γράφω αφήνω τα πράγματα να προχωρούν όπως εγώ κρίνω εκείνη τη στιγμή. Εκείνο που με ενδιαφέρει είναι τα γεγονότα να μοιάζουν αληθινά και όσο αυτό είναι εφικτό, να μην στηρίζω την ιστορία σε πολλές, συχνά απίθανες συμπτώσεις ώστε να φτάσω στο επιθυμητό αποτέλεσμα
Σε σχέση με την εποχή, με ενδιαφέρει αποκλειστικά η σύγχρονη εποχή. Αυτή που βιώνουμε όλοι μας καθημερινά. Θεωρώ ότι είναι πολλή ενδιαφέρουσα η εποχή μας σε όλη την Ευρώπη.


 3) Υπάρχουν συγγραφείς που θαυμάζετε  ιδιαίτερα και σας έχουν επηρεάσει;  Ίσως και  κάποια βιβλία που επιστρέφετε συχνά πυκνά και αποτελούν βάση για εσάς ;Τι πιστεύετε ότι πρέπει να υπάρχει σε ένα βιβλίο για να μπορέσει να αγγίξει την καρδιά του αναγνώστη;

Φυσικά και υπάρχουν πολλοί συγγραφείς που θαυμάζω. Άλλωστε θεωρώ τον εαυτό μου περισσότερο φανατικό αναγνώστη και λιγότερο συγγραφέα. Τι πρέπει να υπάρχει σε ένα βιβλίο; Κατά τη γνώμη το συναίσθημα και φυσικά κάποιο ή κάποια χρήσιμα μηνύματα. Ζούμε στην εποχή που ψάχνουμε με το μικροσκόπιο τα μηνύματα...

4)Ποιο είδος Λογοτεχνίας δε θα μπορούσατε να γράψετε  ή να διαβάσετε ποτέ; Και αν ναι γιατί;  Ποιες ώρες  και πόσες ώρες συνήθως δουλεύετε; Ποιο σημείο της συγγραφής θεωρείτε ότι είναι το δυσκολότερο κομμάτι της;

Όλα τα είδη λογοτεχνίας με ενδιαφέρουν και τα διαβάζω. Ωστόσο αγαπώ περισσότερο τη σύγχρονη λογοτεχνία.
Δουλεύω πρωινές ώρες και τόσες όσες τα συναισθήματά μου είναι στο ζενίθ σε σχέση με το βιβλίο που γράφω. Το δυσκολότερο σημείο της συγγραφής νομίζω ότι είναι αυτό που ο συγγραφέας καλείται να προκαλέσει συναισθήματα όπως, θυμό, συγκίνηση ή χαρά στον αναγνώστη. Με λίγα λόγια η διήγηση να έχει ζωντάνια.

5)Έχετε  ιστορίες τελειωμένες που δεν θα τις δούμε ποτέ  εμείς οι αναγνώστες;  

Όχι, δεν αφήνω τίποτα κρυμμένο. Αν έχω έμπνευση θα γράψω και αυτό θα φτάσει στον αναγνώστη εφόσον το εγκρίνει κάποιος εκδότης.

6) Αν σας δινόταν η ευκαιρία να ξαναγράψετε κάποιο από τα βιβλία σας από την αρχή θα αλλάζατε κάτι ή κάποιο; Και τέλος υπάρχει κάποιο έργο σας ή κάποιος ήρωας  που του έχετε κάποια ιδιαίτερη αδυναμία;

Δεν νομίζω ότι θα άλλαζα κάτι από καμία από τις ιστορίες που έχουν εκδοθεί. Αγαπώ όλους τους ήρωες μου. Άλλωστε είναι δικά μου δημιουργήματα. Ωστόσο, μια και με ρωτάτε, ίσως να αγαπώ τον Κωστή από το βιβλίο μου: Στη Σκιά του Πάθους και, την Νικολέτα στο: Μια Συγγνώμη για την Εύα. Όσο για την Άννα στο: Πριν χαράξει, δεν έχω λόγια. Όπως έχω πει πρόκειται στην πραγματικότητα για την καλύτερη μου φίλη.

 7)Πόσο χρόνο σας παίρνει συνήθως η ολοκλήρωση ενός βιβλίου; Υπάρχει κάποιο   που ενώ το είχατε  ολοκληρώσει κάνατε μεγάλες αλλαγές γιατί δεν είχατε μείνει ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα;

Μου χρειάζεται κάτι περισσότερο από ένα χρόνο για να ολοκληρώσω ένα βιβλίο. Όχι, δεν μου έχει τύχει να κάνω αλλαγές επειδή δεν έμεινα ευχαριστημένη από το αποτέλεσμα. Μου έχει τύχει όμως να περάσει πολύς καιρός έως ότου αποφασίσω πώς θα προχωρήσω την ιστορία παρά κάτω ή πώς θα πρέπει να χειριστώ την υπόθεση ώστε να φαίνεται αληθινή.

8)Ποια είναι η ερώτηση που θα θέλατε να απαντήσετε και δε σας έχει ρωτηθεί ποτέ;

Δεν έχω σκεφτεί η αλήθεια είναι. Τώρα που με ρωτάτε όμως, σκέφτομαι ότι δεν έχω ερωτηθεί για το: Τι σημαίνει για μένα η συγγραφή. Αν λοιπόν με ρωτούσαν θα έλεγα πως για μένα η συγγραφή είναι κατάθεση ψυχής.

9) Αν σας ζητούσαν να διαλέξετε ένα από τα βιβλία σας για να μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη  ποιο θα επιλέγατε και γιατί;

Θα επέλεγα το: Σκιά του Πάθους, το: Μια συγγνώμη για την Εύα και... ναι, το: Παράλληλες Νύχτες. Και τα τρία αυτά βιβλία έχουν ενδιαφέρουσα πλοκή, ανατροπή, αφορούν όλους μας και οι ήρωες είναι τόσο ενδιαφέροντες όπου οι ηθοποιοί θα είχαν τη δυνατότητα να ξετυλίξουν το ταλέντο τους. Αυτά φυσικά κατά τη γνώμη μου.

10) Κλείνοντας πείτε μας  λίγα λόγια για την Ιωάννα. Ποια είναι η καθημερινότητά της;  Πιστεύει  στην φιλία στο Happy end; Τι την εξοργίζει; Τι δε θα μπορούσε να συγχωρήσει ποτέ ; Τι θεωρεί απόλυτη ευτυχία; Και τι θα ήθελε να ευχηθεί στους αναγνώστες της;

Η καθημερινότητά μου εκτός από ό,τι πρακτικά αφορά το σπίτι, είναι  το διάβασμα. Δεν υπάρχει ημέρα που να μη διαβάζω ένα βιβλίο της επιλογής μου, καθώς και ο κινηματογράφος. Τα τελευταία χρόνια έχω γίνει γιαγιά και, αυτό είναι η πιο σπουδαία εμπειρία που βιώνω. Έτσι συχνά ασχολούμαι με τα εγγόνια μου παίρνοντας συναισθήματα που δεν φανταζόμουν. Επίσης μου αρέσει να συνομιλώ με αγαπημένες φίλες μια και πιστεύω στη φιλία και βέβαια το γράψιμο όταν έχω ένα θέμα που μου έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον.
Αν πιστεύω στο happy end; Όχι, δεν πιστεύω, αλλά παράλληλα αυτή είναι η γοητεία της ζωής που, είναι πραγματικά απρόβλεπτη. Άλλωστε ενδιαφέρον έχουν οι δύσκολες εκβάσεις στην πορεία μας. Από αυτές γίνεσαι σοφότερος και μαθαίνεις να μάχεσαι ώστε να μετατρέψεις μια κακή εξέλιξη σε ένα ουσιώδες δίδαγμα.
Το ψέμα από κάποιο αγαπημένο πρόσωπο, είναι ένα γεγονός που θα δυσκολευόμουν να το συγχωρήσω. Ωστόσο, πιάνω τον εαυτό μου στο τέλος να το συγχωρώ. Δεν είμαι από τους ανθρώπους που αντέχω να κρατάω κακίες ή να εκδικούμαι.
Δεν νομίζω ότι υπάρχει απόλυτη ευτυχία. Είναι τόσες οι δυσκολίες που εμείς οι ίδιοι δημιουργούμε στους εαυτούς μας ή που δεχόμαστε από την καθημερινότητα που, θα ήταν πολύ ρομαντικό να μιλήσω για απόλυτη ευτυχία ή για ό,τι περιλαμβάνει γενικά το: "απόλυτο".
Στους αναγνώστες εύχομαι να επιδιώκουν την απόλαυση της ανάγνωσης από βιβλία της αρεσκείας τους.


Σας ευχαριστώ πολύ!
ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Love Books-Love Read
Εγώ σας ευχαριστώ κυρία Παπανικολάου.




ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΝΥΧΤΕΣ 
ΙΩΑΝΝΑ ΝΟΤΑΡΑ 
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΟΠΤΡΑ 

Η Βίκυ Παράσχου, ξεκινώντας από το χωριό της, βρίσκεται στην Αθήνα ως φοιτήτρια της Νομικής, στοχεύοντας σε μια μεγάλη καριέρα και σε έναν έρωτα μοναδικό. Στην πορεία καταλήγει εγκλωβισμένη σε μια σχέση-παγίδα, να μισεί την Αθήνα και να περιφρονεί όνειρα και στόχους. Τότε, απρόβλεπτα, καλείται να τα πιάσει όλα από την αρχή. 
Τετάρτη Δημοτικού πήγαινε η Αγγελική όταν ο Στράτος, έναν χρόνο μεγαλύτερός της, της έκανε πρόταση γάμου. «Αγγελική, όταν μεγαλώσω θα σε παντρευτώ», της είχε πει. Είκοσι χρόνια μετά, αυτός ο γάμος γίνεται πραγματικότητα. Και όλα είναι υπέροχα! Εκείνος πολλά υποσχόμενος πολιτικός κι εκείνη, τρελά ερωτευμένη μαζί του, τον εμπιστεύεται και τον στηρίζει. 
«Θα χωρίσω!» ψιθύρισε η Ζωή ανάβοντας ακόμα ένα τσιγάρο. Δεν ήξερε πότε θα το έλεγε στον Μιχάλη, μα θα χώριζε. Δεν της ταίριαζαν ούτε οι δεσμεύσεις ούτε οι παράλληλες ζωές! 
Ο Κώστας και η Ναταλία βρήκαν τον δρόμο ώστε ο έρωτάς τους να γίνει αγάπη και η αγάπη τους μια υπέροχη οικογένεια. Όταν η νεόδμητη οικοδομή τους επιτέλους ολοκληρώνεται, κανείς τους δεν ξέρει ότι θα ενώσει τις ζωές και θα σκεπάσει τις παράλληλες νύχτες της Βίκυς, του Στράτου και της Ζωής, ώσπου... ένας πυροβολισμός μετατρέπει αυτές τις νύχτες σε παιχνίδι πόκερ χωρίς νικητή, διαμορφώνοντας το παρελθόν σε ένα τρομακτικό παρόν, εξαλείφοντας το μέλλον. 

Βίοι παράλληλοι διασταυρώνονται, μυστικά έρχονται στο φως, σχέσεις επαναπροσδιορίζονται...


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΣ 

Η Ιωάννα Νοταρά γεννήθηκε στην Αθήνα και κατάγεται από τη Μικρά Ασία. Αποφοίτησε από το Τοσίτσειο Αρσάκειο Εκάλης και έχει παρακολουθήσει μαθήματα ψυχολογίας σε πανεπιστήμιο της Γερμανίας. Μιλάει γερμανικά, γαλλικά και αγγλικά. Για αρκετά χρόνια εργάστηκε ως υπεύθυνη πωλήσεων σε γνωστό ελβετικό οίκο κοσμημάτων και ρολογιών. Το 2009 παραιτήθηκε από τη δουλειά της για να ασχοληθεί αποκλειστικά με τη συγγραφή των βιβλίων Χαμένες Αγάπες, Στη Σκιά του Πάθους, Μια Συγγνώμη για την Εύα και Ψηλά τα Χέρια Σ’ Αγαπώ. Από τις εκδόσεις Διόπτρα κυκλοφορούν τα βιβλία Πριν Χαράξει και Παράλληλες Νύχτες. 

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ 
ΤΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΣ 

LOVE BOOKS LOVE READ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου