Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2018

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ



ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ







  1)Πείτε μας λίγα λόγια για το τελευταίο βιβλίο της τριλογίας ‘’Πριν το ξημέρωμα  ‘’ που  κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πηγή.  


 Το Πριν το Ξημέρωμα διηγείται την ιστορία του Λόγκαν και της Έλι. Ο Λόγκαν είναι φίλος με τον Τζέισον και τον Σεμπάστιαν και γνωρίζει την Έλι,  η οποία συνάδελφο του Τζέισον. Πολύ ώριμος και συνειδητοποιημένος, μαγεύεται από εκείνη από την πρώτη στιγμή, ωστόσο εκείνη έχει τα δικά της μυστικά. Προερχόμενη από ένα σπίτι με βίαιη ιστορία, δεν ανοίγεται και δεν αφήνεται.
Επιπλέον, στο βιβλίο υπάρχουν και οι επίλογοι από τα τρία βιβλία ώστε να «κλείσει» αυτή η τριλογία.

2)Τι σας έδωσε το έναυσμα για να γράψατε την τριλογία του Μανχάταν; Τι βήματα ακολουθείτε για να φτάσετε στο τελικό επιθυμητό αποτέλεσμα; Έχετε μια συγκεκριμένη  πορεία και μένετε σταθερή ; Ή αυτή η πορεία μπορεί ανά πάσα στιγμή να αλλάξει;
Για να είμαι ειλικρινής, η τριλογία ξεκίνησε απλά από την αγάπη μου στην πόλη. Ήθελα να γράφω για το Manhattan για παραπάνω από ένα βιβλία και έτσι, αποφάσισα και οι τρεις ιστορίες να τοποθετηθούν εκεί και κάπως έτσι πήρε και τον τίτλο της.


3) Υπάρχουν συγγραφείς που θαυμάζετε  ιδιαίτερα και σας έχουν επηρεάσει;  Ίσως και  κάποια βιβλία που επιστρέφετε συχνά πυκνά και αποτελούν βάση για εσάς ;Τι πιστεύετε ότι πρέπει να υπάρχει σε ένα βιβλίο για να μπορέσει να αγγίξει την καρδιά του αναγνώστη;

Νομίζω πως ο κάθε αναγνώστης έχει βιβλία που τον έχουν σημαδέψει. Δε θα έλεγα πως υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο, αλλά είναι βιβλία τα οποία έχουν μία ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου. Ανεμοδαρμένα ύψη, Το σπίτι των καλύτερων ημερών, Ασπροδόντης, Reasonable Doubt, Σάλεμς Λοτ, είναι μερικά από τα βιβλία που θα σύστηνα σε κάποιον να διαβάσει.

4)Ποιο είδος Λογοτεχνίας δε θα μπορούσατε να γράψετε  ή να διαβάσετε ποτέ; Και αν ναι γιατί;  Ποιες ώρες  και πόσες ώρες συνήθως δουλεύετε; Ποιο σημείο της συγγραφής θεωρείτε ότι είναι το δυσκολότερο κομμάτι της;
Διαβάζω διάφορα είδη. Με κερδίζει συνήθως η ιστορία και όχι το είδος στο οποίο ανήκει. Οπότε αν μία ιστορία είναι καλή και τη βρω ενδιαφέρουσα, φυσικά και θα τη διαβάσω. Για είδος δεν ξέρω, όμως με σιγουριά μπορώ να πω πως δυσκολεύομαι πολύ στο να γράψω ένα βιβλίο σε τριτοπρόσωπη αφήγηση. Με μπερδεύει πολύ στο τι θα αφήσω και τι θα συμπεριλάβω, ενώ με την πρωτοπρόσωπη νιώθω πως γίνομαι ένα με τους χαρακτήρες μου και αυτό μου αρέσει πολύ.

5)Έχετε  ιστορίες τελειωμένες που δεν θα τις δούμε ποτέ  εμείς οι αναγνώστες;

 Υπάρχει μία, ναι. Η πρώτη ιστορία της τριλογίας, μία που προηγούταν του «Ένα Βράδυ». Η δομή της ήταν κάπως διαφορετική, με ένα μόνο pov και έτσι, θεώρησα πως θέλει πολλή δουλειά προκειμένου να συμπεριληφθούν δύο pov (point of views). Επειδή είχε προηγηθεί του Road Trip και του Ένα Βράδυ, αναγνώρισα πολλά λάθη και αδυναμίες που είχε. Έτσι, αποφάσισα να κυκλοφορήσω ως πρώτο βιβλίο την ιστορία του Τζέισον και της Κίρστεν και να γράψω δύο νέες ιστορίες ώστε να ολοκληρώσουν τη σειρά.

6) Αν σας δινόταν η ευκαιρία να ξαναγράψετε κάποιο από τα βιβλία σας από την αρχή θα αλλάζατε κάτι ή κάποιο; Και τέλος υπάρχει κάποιο έργο σας ή κάποιος ήρωας  που του έχετε κάποια ιδιαίτερη αδυναμία;

Δε νομίζω. Είμαι της άποψης πως οι ιστορίες που γράφονται, έτσι πρέπει να «ειπωθούν», οι ήρωες έκαναν τις δικές τους επιλογές και εγώ δε θα το αλλάξω αυτό. Αδυναμία δεν έχω σε κάποιον γιατί τους λατρεύω όλους. Θα ακουστεί κλισέ, αλλά πραγματικά έτσι νιώθω. Για όλους τους έχω επενδύσει χρόνο και συναισθήματα. Τους έχω αγαπήσει βαθιά, με τα ελαττώματα και τα προτερήματά τους. Δε θα μπορούσα λοιπόν να ξεχωρίσω κάποιο.

 7)Πόσο χρόνο σας παίρνει συνήθως η ολοκλήρωση ενός βιβλίου; Υπάρχει κάποιο   που ενώ το είχατε  ολοκληρώσει κάνατε μεγάλες αλλαγές γιατί δεν είχατε μείνει ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα;

 Έχω αρκετή πειθαρχία και συνήθως η συγγραφή μου παίρνει περίπου δύο μήνες. Γενικά, είμαι αντίθετη στο να κάνω μεγάλες αλλαγές στην ιστορία μου. Πιστεύω πως γράφτηκε έτσι γιατί έτσι «έπρεπε» να ειπωθεί. Οπότε, εκτός από μερικές αφαιρέσεις και προσθέσεις προτάσεων και μερικών, επεξηγηματικών κυρίως σκηνών, δεν έχω κάνει αλλαγές στην πλοκή ή τους χαρακτήρες.

8)Ποια είναι η ερώτηση που θα θέλατε να απαντήσετε και δε σας έχει ρωτηθεί ποτέ;

 Αν θέλω να τραγουδήσω ως  opening act σε συναυλία της Britney Spears, αλλά έχω σχεδόν συμβιβαστεί με την ιδέα πως αυτό δε θα γίνει ποτέ!

9) Αν σας ζητούσαν να διαλέξετε ένα από τα βιβλία σας για να μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη  ποιο θα επιλέγατε και γιατί;

Νομίζω θα το άφηνα πάνω τους. Δε θα μπορούσα να διαλέξω κάποιο έναντι κάποιου άλλου!

10) Κλείνοντας πείτε μας  λίγα λόγια για την Τατιάνα  Ποια είναι η καθημερινότητά της;  Πιστεύει  στην φιλία στο Happy end; Τι την εξοργίζει; Τι δε θα μπορούσε να συγχωρήσει ποτέ ; Τι θεωρεί απόλυτη ευτυχία; Και τι θα ήθελε να ευχηθεί στους αναγνώστες της;

Είμαι μπροστά σε ένα word όλη την ημέρα λόγω δουλειάς, όμως απολαμβάνω τα καλά του freelancing και κάνω συχνά διαλείμματα για να βγω «να δω λίγο κόσμο». Έχω φιλίες παλιές και νέες που εκτιμώ πολύ και ανθρώπους στη ζωή μου που αγαπώ βαθιά. Είναι σημαντικό να περιτριγυρίζεσαι από ανθρώπους που σε στηρίζουν, μοιράζονται την ίδια ιδεολογία και σε καταλαβαίνουν. Και ευτυχώς, είμαι αρκετά τυχερή ώστε να έχω αρκετούς από αυτούς.
Με εξοργίζει και με θλίψει η αδικία αλλά και οι διακρίσεις παντός είδους. Όσο για ευτυχία; Για τον καθένα μας είναι κάτι ξεχωριστό και θα ευχόμουν στους αναγνώστες και σε όλους, να βρουν αυτό που κάνει τη δική τους καρδιά να χτυπά λίγο πιο γρήγορα και αυτό που τους κάνει να χαμογελάνε πλατιά.




Σας ευχαριστώ πολύ!
ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Love Books-Love Read

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου