Πέμπτη 24 Μαΐου 2018

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΓΚΑΚΙΔΟΥ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ  ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΓΚΑΚΙΔΟΥ 






1) Ο Άγγελός μου είχε 2 όψεις είναι ο τίτλος του νέου σας βιβλίου, που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Πηγή. Πείτε μας λίγα λόγια για το βιβλίο και τους ήρωές του, υπήρξε κάποιος που σας δυσκόλεψε; Ποιον ήρωα λυπηθήκατε και ποιον αγαπήσατε περισσότερο;

Η Ροζάνθη είναι μια νεαρή κοπέλα που πάσχει από κατάθλιψη. Μέσα από τη μουσική του Άγγελου που ακούει τυχαία, ξανασυναντιέται με τη ζωή και το χαμόγελο ανθίζει στα χείλη της.
Ο Άγγελος με τη μουσική του στην αρχή και μετά με τη φυσική παρουσία του κατάφερε να εγκλωβίσει μέσα της, ίσως την τελευταία της ανάσα, πριν βουλιάξει στον δρόμο της ανυπαρξίας.
Η επαφή και η γνωριμία τους εξελίσσεται σε μια δυνατή φιλία με πολλά σκαμπανεβάσματα, χαρές και λύπες. Φτάνουν στο σημείο που τα λόγια είναι περιττά μεταξύ τους και επικοινωνούν μέσα από τις σκέψεις και τα συναισθήματα. Η   ισορροπία είναι πολύ λεπτή και η προδοσία του φίλου - αδελφού την στέλνει πίσω στα δίχτυα της κατάθλιψης. Θα καταφέρει να ξεφύγει από αυτήν για δεύτερη φορά; Η  συγκλονιστική εμπειρία που έζησε με τον Άγγελο, θα καταφέρει να την αλλάξει σαν άνθρωπο;
Τους ήρωές μου τους αγαπώ όλους, άλλους λιγότερο κι άλλους περισσότερο. Δεν λυπήθηκα κανέναν, γιατί από τις πιο δύσκολες και στενάχωρες καταστάσεις, βγαίνει κάτι καλό στο τέλος. Φανερώνεται η αλήθεια κ σταματάει να υφίσταται η κοροϊδία και το ψέμα.

2) Τι σας έδωσε το έναυσμα για να γράψετε αυτή την ιστορία και τι βήματα ακολουθήσατε για να φτάσετε στο τελικό επιθυμητό αποτέλεσμα; Είχατε μια συγκεκριμένη πορεία που έμεινε σταθερή; Ή στην πορεία άλλαξε;

Το έναυσμα ήταν  κάποια πρόσωπα από το ευρύτερο φιλικό περιβάλλον μου. Στην πορεία η φαντασία και η μυθοπλασία πήραν τη σκυτάλη. Στο μυαλό του συγγραφέα υπάρχει από την αρχή η δομή της ιστορίας. Στη διαδρομή οι ήρωες αυτονομούνται και οδηγούν αυτοί στο τελικό αποτέλεσμα.

3) Ποια πιστεύετε ότι είναι η μαγική συνταγή που πρέπει να υπάρχει σε ένα βιβλίο για να μπορέσει να αγγίξει την καρδιά του αναγνώστη;

Δεν ξέρω αν υπάρχει μαγική συνταγή, εγώ δεν τη γνωρίζω. Και στη μαγειρική αυτοσχεδιάζω, δεν ακολουθώ ποτέ πιστά τη συνταγή και τις δοσολογίες. Στη συγγραφή έκανα το ίδιο. Άφησα την ψυχή κι όχι το μυαλό να εξελίξει την ιστορία.
4) Ποιο είδος Λογοτεχνίας δεν θα μπορούσατε να διαβάσετε ποτέ; Πείτε μας ένα αγαπημένο σας βιβλίο.

Δεν διαβάζω θρίλερ. Ούτε ακολουθώ τη μόδα στα βιβλία του λεγόμενου φανταστικού. Με ξενίζει όλη αυτή η «τρέλα» για τη βία, το αίμα και το μη ρεαλιστικό.

5) Ποιο σημείο της συγγραφής θεωρείτε ότι είναι το δυσκολότερο κομμάτι;

Η συγγραφή για μένα δεν έχει δυσκολία, αφού δεν ακολουθώ τους κανόνες. Η δυσκολία ήρθε αφού τελείωσα το πρώτο μου βιβλίο κι άρχισε ο μαραθώνιος για την εύρεση του εκδοτικού. Οι εμπειρίες αυτές μου έδωσαν υλικό για να γράψω  ένα  βιβλίο…

6) Πώς προέκυψε για εσάς η συγγραφή;

Δεν πιστεύω πως κάποιος ξυπνάει ένα πρωί κι αρχίζει να γράφει ένα βιβλίο. Η συγγραφή υπήρχε μέσα μου κι εκδηλώθηκε νωρίς, από τα γυμνασιακά μου χρόνια. Στο Λύκειο οι εκθέσεις μου διαβάζονταν και συζητιόνταν στα γραφεία των καθηγητών. Δεν φανταζόμουν ποτέ όμως πως θα γίνω συγγραφέας. Σε αντίθεση με κάποιους καθηγητές μου που το πίστευαν και το περίμεναν, όπως μου έχουν πει. Το ίδιο και οι φίλοι μου, που τους διάβαζα κατά καιρούς αυτά που έγραφα για θέματα που  με απασχολούσαν.

7) Υπάρχουν συγγραφείς που έχετε επηρεαστεί από αυτούς;

Συνειδητά όχι. Υποσυνείδητα δεν ξέρω. Είναι πολύ νωρίς για να φανεί αυτό.

8) Πόσο χρόνο σας πήρε για να ολοκληρώσετε το βιβλίο; Και πώς νιώθετε που πήρε έντυπη μορφή;

Το πρωτόλειο κείμενο λιγότερο από έξι μήνες. Το ολοκληρωμένο έναν χρόνο. Υπέροχα. Είναι μοναδικό το συναίσθημα όταν το κρατάς για πρώτη φορά στα χέρια σου. Είναι ακόμα καλύτερο όταν κάποιος που το διάβασε σου περιγράφει τα συναισθήματα που του δημιούργησε η ανάγνωσή του.

9) Ποια είναι η ερώτηση που θα θέλατε να απαντήσετε και δεν σας έχει ρωτηθεί ποτέ;

«Θεωρείτε τη φιλία ή τον έρωτα πιο σημαντικό για τη ζωή;» Η απάντηση υπάρχει στις σελίδες του βιβλίου μου…

10) Υπάρχει κάποιο βιβλίο που θα θέλατε να είστε εσείς η δημιουργός του;

Όχι. Θα ήθελα να έχω την απήχηση κάποιων συγγραφέων και τη μαγική σχέση που δημιούργησαν με τους αναγνώστες τους.

11) Κλείνοντας, πείτε μας λίγα λόγια για την Ελισάβετ. Ποιο είναι το μότο της; Τι την εξοργίζει; Τι δεν θα μπορούσε να συγχωρήσει ποτέ; Κάνει όνειρα; Βάζει στόχους; Ποια είναι η αγαπημένη της ταινία; Τι θεωρεί απόλυτη ευτυχία; Και τι θα ήθελε να ευχηθεί στον εαυτό της και στους αναγνώστες της;

Με εξοργίζει η εκμετάλλευση των ανθρώπων, των συναισθημάτων, των αναγκών τους από κάποιους άλλους επιτήδειους και συμφεροντολόγους.
Το μότο μου είναι: «ένα χαμόγελο δεν κοστίζει τίποτα, αλλά κερδίζει τα πάντα».
Δεν συγχωρώ αυτά που ανάφερα πιο πάνω και  με εξοργίζουν.
Ναι, κάνω πολλά όνειρα. Ευτυχώς για μένα, τα περισσότερα τα πραγματοποίησα.

Έχω ένα θέμα με τους τίτλους, δεν τους θυμάμαι. Μου αρέσουν τα «παραμύθια».

Ο πρώτος που μου έρχεται στο μυαλό είναι το Pretty Woman.

Απόλυτη ευτυχία δεν υπάρχει. Υπάρχουν ευτυχισμένες στιγμές. Το γέλιο και η αγκαλιά ενός μικρού παιδιού με κάνουν ευτυχισμένη.
Εύχομαι αυτά που γράφω να αγγίζουν τους αναγνώστες μου και να αναπτύξω μαζί τους τη μαγική σχέση που έχω κι εγώ με κάποιους συγγραφείς. Αυτό ειδικά. Ως γενική ευχή, να είμαστε όλοι καλά.  Να δίνουμε αγάπη, συμπόνια, αλληλεγγύη και πολλά χαμόγελα.

Σας ευχαριστώ  για τη φιλοξενία  και  την ευγένεια σας. Εύχομαι στους φίλους της ομάδας, αλλά και σε εσάς προσωπικά, καλές αναγνώσεις.

Με εκτίμηση
Ελισάβετ Γκακίδου


Ευχαριστώ πολύ για την όμορφη συζήτηση!
Εύχομαι να είναι καλοτάξιδο το νέο σας βιβλίο!
Λένα Παπανικολάου
LOVE BOOKS-LOVE READ 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΓΚΑΚΙΔΟΥ

Η Ελισάβετ Γκακίδου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου και επέστρεψε μετά από χρόνια διαμονής στην Αθήνα για σπουδές και εργασία. Σπούδασε Βρεφοκομία, Αισθητική και δημιουργία της δημόσιας εικόνας του ατόμου (Image making). H αγάπη της για την τέχνη, την οδήγησε στην παρακολούθηση πολλών σεμιναρίων χειροτεχνίας, κατασκευών και διδασκαλίας αυτών. Συμμετείχε σε ομάδες και εργαστήρια αυτογνωσίας για την εσωτερική ανάπτυξη και καλλιέργεια του ανθρώπου. Η επαγγελματική της σταδιοδρομία ακολούθησε τα στάδια των σπουδών της εξελικτικά και σήμερα μετράει χρόνια εμπειρίας εργασίας πάνω στη φροντίδα των νηπίων, σε κέντρα αισθητικής, στην εξατομικευμένη διαμόρφωση της εικόνας καλλιτεχνών και φυσικά στη διδασκαλία χειροτεχνίας και κατασκευών σε δήμους και πολιτιστικά κέντρα.
Οι σπουδές της και η επαγγελματική της ενασχόληση είχαν πάντα να κάνουν με το στοιχείο του ανθρώπου, γύρω από το οποίο επικεντρώνεται και το το συγγραφικό της έργο.
Για επικοινωνία με τη συγγραφέα: egakidou@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου