Δευτέρα 11 Ιουνίου 2018

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΝΙΑ ΚΥΡΙΦΙΔΗ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΤΟΝΙΑ ΚΥΡΙΦΙΔΗ 



1) Η σκοτεινή πλευρά της ψυχής είναι  ο τίτλος του   βιβλίου σας ,που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Σιδέρη  .Πείτε  μας λίγα λόγια για το  βιβλίο   και τους ήρωες του, υπήρξε κάποιος που σας δυσκόλεψε; Ποιον ήρωα λυπηθήκατε και ποιον αγαπήσατε περισσότερο;

Όντως, "Η Σκοτεινή Πλευρά της Ψυχής…" είναι το πρώτο μου μυθιστόρημα που κυκλοφόρησε στις 2 Απριλίου, από τις εκδόσεις Μιχάλη Σιδέρη.  Η ιστορία πραγματεύεται το γνωστό θέμα της ενδοοικογενειακής βίας, που έρχεται να ανοίξει πληγές, οι οποίες δυστυχώς κακοφόρμισαν στην πάροδο των χρόνων και δημιούργησαν ανεξίτηλες ουλές!
Η Έμιλυ λοιπόν, η ηρωίδα μου, έχει βιώσει μία τέτοια βία σε όλη την διάρκεια της εφηβείας της και για 6 συνεχόμενα χρόνια. Όλη αυτή όμως η βία, γέννησε με την σειρά της και πάλι βία και θυμό. Θυμό και μίσος που εκδηλώνεται με την μορφή της εκδίκησης. Όσο και αν προσπάθησε αυτό το νεαρό κορίτσι, που έχει όλο το μέλλον μπροστά του, να κάνει όνειρα και σχέδια για μία καλύτερη ζωή, δεν τα κατάφερε. Η σκέψη της, η καρδιά της και το μυαλό της έχουν γεμίσει από την ανάγκη να αποδώσει δικαιοσύνη, όπως την μεταφράζει όμως εκείνη μέσα της. Έχει υποφέρει πολύ και κάποιος πρέπει να πληρώσει για τα ανοικτά ακόμη τραύματά της. Κι έτσι αποφασίζει να γίνει η ίδια ΤΙΜΩΡΟΣ. Όμως πώς μπορεί κάποιος να τιμωρεί χωρίς να τιμωρείται; Πώς είναι δυνατόν να βγει αλώβητος αυτός που παίζει με την φωτιά;
Όπως καταλαβαίνετε, ο ήρωας που με δυσκόλεψε πιο πολύ από όλους ήταν η ίδια η Έμιλυ και οι εμμονές της, την οποία και αναπόφευκτα αγάπησα περισσότερο από όλους τους άλλους, παρόλο που δεν ενστερνίζομαι τις μεθόδους της.
Όσο για το ποιον λυπήθηκα; Τον νεαρό Λατίνο Ήθαν, ίσως το μεγαλύτερο θύμα των δολοπλοκιών της μοιραίας Έμιλυ, αλλά δεν θα πω περισσότερα για να μην αποκαλύψω τα πιο "σκοτεινά" στοιχεία της ιστορίας…



2)Τι σας έδωσε το έναυσμα για να γράψετε αυτή την ιστορία  και τι  βήματα ακολουθήσατε  για να φτάσετε στο τελικό επιθυμητό αποτέλεσμα; Είχατε  μια συγκεκριμένη  πορεία που   έμεινε σταθερή ; Ή στην  πορεία άλλαξε;  

Όσο και να ακούγεται περίεργο, δεν εμπνεύστηκα από κάτι ιδιαίτερο την ιστορία αυτή. Το καλοκαίρι του 2016 κι ενώ ήμουν διακοπές με την οικογένειά μου, μού ήρθε η ιδέα να γράψω για μία Έμιλυ (χρησιμοποίησα αυτό το όνομα επειδή μου αρέσει ιδιαίτερα και ακούγεται εύηχο, τουλάχιστον στα δικά μου αυτιά). Έπειτα έφτιαξα έναν σκελετό για να πατήσω επάνω και να πορευτώ. Η ίδια η ιστορία στην συνέχεια μου έδειξε τις ανάγκες της. Κάποια πράγματα ακολούθησαν τον αρχικό σχεδιασμό και κάποια άλλα γεννήθηκαν κατά την διάρκεια της συγγραφής.
Το μόνο σίγουρο ήταν πως δεν ήθελα να γράψω μία απλή αισθηματική ιστορία, με ρομαντικές κι ευαίσθητες προεκτάσεις και αρκετό ερωτισμό… Είχα προαποφασίσει πως το μυθιστόρημα θα έκρυβε αρκετά μυστικά, θα είχε αρκετές ανατροπές και σκοτεινούς χαρακτήρες…


3) Ποια  πιστεύετε ότι  είναι  η μαγική συνταγή που πρέπει να υπάρχει σε ένα βιβλίο για να μπορέσει να αγγίξει την καρδιά του αναγνώστη;

Εδώ θα σας απαντήσω ως αναγνώστρια. Εμένα λοιπόν προσωπικά, για να μου κρατήσει ένα βιβλίο έντονο το ενδιαφέρον, θέλω να είναι καλογραμμένο, σωστά δομημένο, να μην κάνει κοιλιά, να έχει ωραίες, έως και κινηματογραφικές περιγραφές και να μου αφήσει στο τέλος μία αίσθηση ικανοποίησης. Να νοιώσω δηλαδή πως πήρα κάποια πράγματα από την ιστορία του. Και δεν αναφέρομαι απαραίτητα σε βαρύγδουπα και πομπώδη μηνύματα. Απλώς να με κάνει να αισθανθώ πως άξιζε τον κόπο και τον χρόνο που του διέθεσα. Ένα μυθιστόρημα, κατά την ταπεινή μου γνώμη, καλό θα ήταν να διαθέτει όλο το πακέτο. Μία σωστή ιδέα πρωτίστως, με ωραίες εικόνες, αρκετό συναίσθημα, ευαισθησία, έρωτα και ανατροπές!

4)Ποιο είδος Λογοτεχνίας δε θα μπορούσατε  να διαβάσετε ποτέ;Πείτε μας ένα αγαπημένο σας βιβλίο.

Δεν μπορώ να διαβάσω βιβλία πολιτικού περιεχομένου και ψυχολογίας. Και τα δύο είδη με κουράζουν και δεν με κρατούν σε εγρήγορση γι αυτό και δεν τα επιλέγω.
Αγαπημένα μου βιβλία είναι πολλά και κυρίως κλασσικά. Ένα από αυτά είναι το "Ανεμοδαρμένα Ύψη". Υπάρχουν όμως τόσα που αγαπώ πραγματικά και χαίρομαι που είχα την ευκαιρία να τα διαβάσω. Αυτά τα βιβλία ανήκουν σε άλλες εποχές, με άλλο τρόπο γραφής και όμως τα μηνύματα που περνούν είναι τόσο γνώριμα και τόσο σημερινά.

5) Ποιο σημείο της συγγραφής θεωρείτε ότι είναι το δυσκολότερο κομμάτι ;

Προσωπικά πιστεύω πως το σημείο που δυσκολεύτηκα περισσότερο ήταν στο μέσον της ιστορίας, όταν προσπαθούσα να εξελίξω την υπόθεση, αποφεύγοντας όμως να πλατειάζω, κουράζοντας με άσκοπες παραγράφους ή ακόμη και σελίδες τον αναγνώστη, αναγκάζοντάς τον να προσπερνάει τα κεφάλαια χωρίς να τα διαβάσει ή να του κινήσουν το ενδιαφέρον. Θέλω να πιστεύω πως τα κατάφερα αξιοπρεπώς να σταθώ στο ύψος των περιστάσεων, μολονότι το μυθιστόρημα αυτό είναι κοντά στις 600 σελίδες. Τουλάχιστον από τα μηνύματα που λαμβάνω σχεδόν καθημερινά, καταλαβαίνω πως δεν έχω αναλωθεί σε περιττές περιγραφές και άσκοπες διηγήσεις, κρατώντας - ευτυχώς - αμείωτο το ενδιαφέρον στον αναγνώστη.

6) Πόσο σκοτεινή μπορεί να είναι μια πλευρά της ψυχής; Πιστεύετε   ότι με  προκαθορισμένες κινήσεις της ψυχής και του μυαλού μπορεί να  έρθει η λύτρωση;

Ο Ελβετός Carl Gustav Jung, γιατρός και ψυχολόγος, είχε πει σε μία ομιλία του:     "Το να γνωρίσεις τη δική σου σκοτεινή πλευρά είναι ο καλύτερος τρόπος για να γνωρίσεις την σκοτεινή πλευρά των άλλων…"
Θεωρώ πως κάθε άνθρωπος διαθέτει μία σκοτεινή πλευρά, που υπό ορισμένες συνθήκες θα μπορούσε να βγει στην επιφάνεια, τρομάζοντας και τον ίδιο με τις σκέψεις ή και τις αλλοπρόσαλλες ενέργειές του. Θέλω να πω πως κάθε άτομο, ανάλογα με τα βιώματα του και τις συνθήκες που θα δημιουργηθούν σε μία ανύποπτη στιγμή, μπορεί ξάφνου να ανακαλύψει και μία άλλη πλευρά του εαυτού του που μέχρι εκείνη την στιγμή του ήταν εντελώς άγνωστη.
Δεν νομίζω πως είναι μύθος ότι το καλό και το κακό ζει μέσα μας. Απλώς εμείς αποφασίζουμε ποιο από τα δύο θα εξελίξουμε, θα τροφοδοτήσουμε, θα ασπαστούμε. Πιστεύω δηλαδή πως οι άνθρωποι δεν γεννιούνται κακοί. Ανάλογα όμως από τα ερεθίσματα που λαμβάνουν από την οικογένειά τους ή και το πιο ευρύ περιβάλλον τους, διαμορφώνουν μία διαφορετική προσωπικότητα από αυτήν που θα ήθελαν αρχικά. Όντας μάλιστα και επιρρεπείς χαρακτήρες, αναπόφευκτα οδηγούνται σε λανθασμένες αποφάσεις και πράξεις, οι οποίες και τους καθορίζουν εντέλει, ως άτομα.
Όσο για την λύτρωση που ρωτάτε, χρειάζεται πράγματι μεγάλη εσωτερική δύναμη και θέληση για να την αισθανθεί και να την βιώσει κάποιος. Κατά την άποψή μου, μόνο η συγχώρεση και η πίστη πως θα αποδοθεί κάποια στιγμή δικαιοσύνη, αλλά όχι από τον ίδιο, μπορεί να τον βοηθήσει να βρει την ηρεμία και την λύτρωση που τόσο αναζητά.
Διότι αν η ανάγκη για εκδίκηση γίνει αυτοσκοπός, τότε θα χάσουμε την ευκαιρία να προχωρήσουμε μπροστά, να κάνουμε όνειρα και, γιατί όχι, να βρούμε την χαρά και την γαλήνη.
Άλλωστε κριτής είναι μονάχα ο Θεός! Εμείς… απλοί θνητοί. Μην προσπαθούμε λοιπόν να του "κλέψουμε" αυτό τον ρόλο…

7) Υπάρχουν συγγραφείς που έχετε επηρεαστεί από αυτούς;

Σίγουρα δεν έχω επηρεαστεί από παλαιότερους συγγραφείς, διότι το βιβλίο αυτό ανήκει στην Νεοελληνική Πεζογραφία. Δεν έχει λοιπόν καμία σχέση με την Κλασσική Λογοτεχνία. Δεν νομίζω πως έχω επηρεαστεί όμως ούτε και από νεότερους δημιουργούς, αν και έχω διαβάσει αρκετά βιβλία αυτού του είδους. Μου αρέσουν βεβαίως πολλοί Έλληνες σύγχρονοι συγγραφείς, τους οποίους και θαυμάζω. Θεωρώ πάντως πως η ανάγνωση κάμποσων βιβλίων, με βοήθησε να προσαρμόσω το ύφος και την γλώσσα που χρησιμοποίησα στο δικό μου μυθιστόρημα.

8) )Πόσο χρόνο σας πήρε  η ολοκλήρωση του βιβλίου;

Το μυθιστόρημα αυτό ξεκίνησα να το γράφω τον Σεπτέμβριο του 2016 και στις αρχές του Μάρτη του 2017, κάποιο πρωινό γύρω στις 06:00, έγραψα την λέξη ΤΕΛΟΣ. Αυτό λοιπόν το ταξίδι κράτησε επτά μήνες.




9) Ποια είναι η ερώτηση που θα θέλατε να απαντήσετε και δε σας έχει ρωτηθεί ποτέ;

Η ερώτηση που θα ήθελα να μου κάνει κάποιος και να απαντήσω αυθόρμητα και με ένταση είναι "Πόσο πολύ θα ήθελα να αρέσει το βιβλίο μου και μέχρι πού θα ήθελα να φθάσει":
Και η απάντηση βεβαίως θα ήταν πως θα επιθυμούσα να αγαπηθεί το βιβλίο αυτό και όχι απλά να αρέσει και να καταφέρει να γίνει best seller και να τυπώνεται ξανά και ξανά για αρκετά ακόμα χρόνια. Όσο για το πού θα ήθελα να φθάσει; Να γίνει και ταινία! Άλλωστε στα όνειρα δεν βάζουμε όρια. Συνεπώς μπορώ να ονειρεύομαι και να κάνω σχέδια, ακόμα και αν ξέρω πως δεν είναι πραγματοποιήσιμα…


 10)Υπάρχει κάποιο βιβλίο που θα θέλατε να είστε εσείς η δημιουργός του;
Θα ήθελα να είχα γράψει το "Όσα Παίρνει ο Άνεμος"! Τεράστιο βιβλίο, όχι μόνο ως ποιότητα και αξία, αλλά και κυριολεκτικά, αφού η πρώτη έκδοση μετρούσε 1037 σελίδες! Η συγγραφέας του Μάργκαρετ Μίτσελ, είχε την τύχη να γράψει ένα βιβλίο, που στην Αμερική μόνο, διαβάστηκε σχεδόν όσο και η Βίβλος. Έως και σήμερα έχει πουλήσει 30 εκατομμύρια αντίτυπα! Αναμφισβήτητα λοιπόν θα ήταν το πρώτο βιβλίο που θα ήθελα να ήμουν η δημιουργός του!

 Κλείνοντας πείτε μας  λίγα λόγια για την Τόνια. Ποιο είναι το μότο της; Τι την εξοργίζει; Τι δε θα μπορούσε να συγχωρήσει ποτέ ; Κάνει όνειρα; Βάζει στόχους ; Ποια είναι η αγαπημένη της ταινία; Τι θεωρεί απόλυτη ευτυχία; Και τι θα ήθελε να ευχηθεί  στον εαυτό της και στους αναγνώστες της;
Έχω μπει πλέον στην δεκαετία των πενήντα και από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, γράφω, ζωγραφίζω και γενικώς δημιουργώ. Σαν κόρη στρατιωτικού, δεν μου επετράπη να "θέλω", παρά μόνο κάνω αυτό που "πρέπει". Δεν πέρασα εφηβεία και γενικώς, υποχρεώθηκα να ενηλικιωθώ μέσα σε χρόνο ρεκόρ. Ήμουν πάντα σοβαρή και μετρημένη. Τυπική και οργανωτική! Πάντα προγραμματισμένη και καλοκουρδισμένη… Σε αυτό δεν φταίει μόνο το σπίτι, αλλά και το ζώδιό μου. Είμαι Παρθένος και κουβαλάω όλες τις εμμονές και τον ψυχαναγκασμό που τον χαρακτηρίζει. Ωστόσο, έστω και σε αυτή την ηλικία, βρήκα το θάρρος και το κουράγιο να κυνηγήσω το όνειρό μου. Και δεν προτίθεμαι να σταματήσω εδώ. Ήδη μία δεύτερη ιστορία, βρίσκεται κλειδωμένη σε ένα συρτάρι και περιμένει να βρει εκδοτική στέγη και επίσης μία τρίτη ιστορία είναι υπό εξέλιξη. Εύχομαι και ελπίζω σύντομα να βρουν και οι δύο αυτές ιστορίες μου το δρόμο που τους αξίζει.
Τι με εξοργίζει; Η αχαριστία και η συνεχόμενη μοιρολατρία. Όταν αναφέρομαι στην αχαριστία, δεν εννοώ να λέει ο κόσμος συνεχώς "ευχαριστώ" - που τις περισσότερες φορές δεν το εννοεί κιόλας. Η αναγνώριση της προσφοράς γίνεται με πράξεις, αλλά οι άνθρωποι θεωρούν πως τα πάντα είναι δεδομένα και όλο ζητούν, χωρίς να ανταποδίδουν. Όσον αφορά την μοιρολατρία που είπα και πιο πάνω, βλέπω με λύπη πως ο κόσμος έχει ξεχάσει να κάνει τον σταυρό του και να λέει "Δόξα σοι ο Θεός"…
 Συνεπώς, για να απαντήσω και στην επόμενη ερώτηση, λέω πως δεν μπορώ να συγχωρήσω την αχαριστία. Δεν θα πω το ψέμα, γιατί όλοι λίγο πολύ υπήρξαμε και συνεχίζουμε να είμαστε κατά συνθήκη ψεύτες. Διότι κάποιες φορές χρειάζεται και αυτό για να εξομαλύνει δύσκολες καταστάσεις. Η αχαριστία όμως με πληγώνει αφάνταστα!
Όσο για τα όνειρα και τα σχέδια; Και μόνο που ξεκίνησα την συγγραφική μου πορεία σε αυτή την ηλικία δηλώνει ότι δεν έχω σταματήσει να ονειρεύομαι και να κάνω σχέδια για το μέλλον. Θεωρώ πως βρίσκομαι στην πιο δημιουργική φάση της ζωής μου, διότι έχω περισσότερο ελεύθερο χρόνο να ασχοληθώ με αυτά που αγαπώ και θέλω να τους δώσω σάρκα και οστά. Και για το λόγο αυτό θέλω να ευχαριστήσω τον άνδρα μου και την κόρη μου που μου άφησαν και χώρο και χρόνο για να υλοποιήσω το όνειρό μου!
Αγαπημένη ταινία: Αγαπώ πολύ τον κινηματογράφο κι έτσι δεν έχω μία αγαπημένη ταινία να πω μονάχα. Είναι πολλές και διαφορετικές. Κλασσικές και πιο σύγχρονες. Γενικώς λατρεύω το σινεμά και είναι για μένα τρόπος διασκέδασης και διαφυγής από την καθημερινότητα.
Το μότο μου είναι μία πολύ κλασσική φράση, που όμως με εκφράζει και προσπαθώ να την ακολουθώ όσο μπορώ:" Ότι δεν με σκοτώνει, με κάνει πιο δυνατή!"
Ευτυχία για μένα είναι να είναι υγιής η οικογένειά μου κι εγώ και να έχω γύρω μου ανθρώπους που πράγματι με νοιάζονται και με αγαπούν. Αυτό βεβαίως ισχύει και από την δική μου πλευρά. Μου αρέσει να προσφέρω, να δίνω και να βλέπω χαρούμενα πρόσωπα, που αναγνωρίζουν την δοτικότητά μου και μου το ανταποδίδουν με την αγάπη στο μάτια τους και με έναν γλυκό λόγο. Αυτό μου αρκεί για να αισθάνομαι ικανοποίηση και χαρά!
Τέλος θα ήθελα να ευχηθώ στους αναγνώστες,  αλλά και σε όλο τον κόσμο, υγεία, ψυχική ανάταση και διάθεση για όνειρα και δημιουργία.
Εύχομαι βεβαίως να μπορέσει ο κόσμος να διαβάσει και να αγαπήσει το πρώτο μου αυτό πόνημα και να το κατατάξει σε εκείνα που κατάφεραν να τους ταξιδέψει, κρατώντας τους ωραία συντροφιά!
Σας ευχαριστώ πολύ!
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να ευχαριστήσω και εσάς για την ευκαιρία που μου δώσατε να πω δυό λόγια - λέμε τώρα - για το πρώτο μου βιβλίο, αλλά και για μένα την ίδια, ώστε να μάθει ο κόσμος ποια είναι η Τόνια Κυριφίδη.
Ήταν τιμή μου που με φιλοξενήσατε στο blog σας!


Σας ευχαριστώ για την όμορφη συζήτηση και εύχομαι με τη σειρά μου κάθε επιτυχία στο νέο σας βιβλίο.
ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Love Books-Love Read



ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ

Η Έμιλυ Άντερσον στα είκοσι πέντε της είχε όλο το μέλλον μπροστά της, κάνοντας λαμπρή καριέρα στον χώρο της ναυτιλίας, κατέχοντας μία εξέχουσα θέση στην ναυτιλιακή εταιρεία του Έρικ Στιούαρτ. Πολλοί θα ζήλευαν την πορεία της και θα ήθελαν να είχαν την τύχη της. Αλλά στο μυαλό και στην καρδιά της Έμιλυ υπάρχει μόνο το μίσος για τους υπαιτιους του μοιραίου ατυχήματος με την τραγική κατάληξη για την οικογένειά της. Για αυτούς που ευθύνονται για την κακοποίηση και την αδιαφορία που τόσο βίαια της στέρησαν την αθωότητα της παιδικής ηλικίας.

Μετά από δεκατρία ολόκληρα χρόνια αναμονής, επιτέλους ήρθε η κατάλληλη στιγμή για να βάλει σε εφαρμογή το σατανικό της σχέδιο, παίρνοντας την πολυπόθητη εκδίκησή της που ήταν βαθιά ριζωμένη στην πιο σκοτεινή πλευρά της ψυχής της…




LOVE BOOKS LOVE READ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου